środa, 20 lutego 2013

Kakao jeszcze bardziej czekoladowe


Kto pamięta ukradkowe wyjadanie rozpuszczalnego, słodkiego kakao prosto z opakowania?
W ten sposób legendarny Nesquik smakował mi najbardziej.
Ach dzieciństwo rządzi się swoimi prawami. Są takie rzeczy, które dzieci robią po prostu instynktownie, a potem gdy już są dorosłe i zaczynają wspominać beztroskie lata, padają magiczne słowa: No co ty też tak robiłeś ?! Niemożliwe!
Też chodziłeś po chodniku tak żeby nie nadepnąć na przerwę, albo na pękniętą płytę chodnikową?
No, to dopiero była zabawa.

Choć takiego kakao, na pewno ze smakiem nie podjadacie prosto z pudełka, to jeśli trochę się postaracie, przygotujecie z niego na prawdę przepyszny napój.



Skałdaniki ( na jedną porcję )
  • szklanka mleka
  • około 1/3 szklanki mleczka zagęszczonego 7,5%
  • 3 łyżeczki gorzkiego kakao
  • mleczna czekolada ( ja dałam 2 duże kostki mlecznej, ale to już zależy od waszych upodobań)

Mleko ( to zwykłe i zagęszczone) wlać do garnuszka i podgrzewać na małym ogniu.
W międzyczasie 3 łyżeczki kakao rozmieszać z odrobiną zwykłego mleka, tak żeby się dobrze rozpuściło i nie było grudek. 
Gdy mleko zacznie się zagotowywać, wlać do garnuszka rozmieszane kakao i jeszcze chwilę podgrzewać ( uwaga żeby nie wykipiało, bo ja już nie raz załatwiłam tym sposobem całą kuchenkę ;) ).
Kakao przelać do kubka i od razu do gorącego dodać czekoladę i mieszać aż się rozpuści.




Biorę kocyk, słodkie kakao do ręki, a pod pachę laptopa.
Plan na dziś ? 
Filmowe popołudnie. Bo już od dawna miałam na to ochotę.

8 komentarzy:

  1. czekoladowe kakao *-* omomom !

    OdpowiedzUsuń
  2. jej, wciąż pamiętam smak kakao nesquika...u mnie dziś też dzień filmowy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm lawina czekoladowych wspomnień ruszyła :D

    OdpowiedzUsuń
  4. zaproś mnie na takie popołudnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że zapraszam, popołudnie, wieczór jak wolisz ;) drugi duży kubek na pewno znajdę, zapas czekolady mam spory i kilka pomysłów na ciekawe filmy :)

      Usuń
    2. haha, uważaj, bo Cię odwiedzę naprawdę! :D

      Usuń
    3. No przestraszyłaś mnie, już się boję ;D

      Usuń