niedziela, 3 marca 2013

Francuskie rogaliki

Nie cierpię niedzieli.
Od rana towarzyszy mi myśl o końcu weekendu i cały dzień jest jakiś taki melancholijny i przytłaczający.
A jeśli jeszcze, jak dziś, muszę się uczyć... to uciekam do kuchni, żeby coś wyczarować na szybko, na poprawę humoru.
Dobrze, że w piątek wracając z uczelni, coś mnie tknęło i kupiłam ciasto francuskie. Bo jeśli trzeba stworzyć słodką przekąskę migiem, to jest ono po prostu niezawodne.



Składniki:
  • gotowe ciasto francuskie
  • 200 g białego sera
  • jajko
  • łyżka cukru pudru
  • cukier brązowy
 Ser utrzeć z żółtkiem i cukrem pudrem (najłatwiej mikserem).
Ciasto francuskie rozłożyć na stolnicy i pociąć na kwadraty o boku około 8 cm. Kłaść łyżeczką niewielką porcję sera w jednym z rogów kwadratu i zwinąć w rulonik, a następnie zagiąć jego końce do środka, tak aby powstał rogalik.
Rogaliki ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, posmarować białkiem  i posypać brązowym cukrem.
Piec w 200°C około 15-20 minut.


Do tego kawa z waniliowymi lodami i niedziela już nie jest taka straszna ;)

   
Miłego popołudnia :)

12 komentarzy:

  1. Niedziela z takimi pysznymi rogalikami brzmi jak idealne zakończenie weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. To musisz się spieszyć, bo znikają jak zaczarowane ;)

      Usuń
  3. Swego czasu też nie znosiłam niedzieli, szczególnie kolacji. Mam z tym koszmarne wspomnienia... Coś dziwnego jest w tym dniu - fakt.

    Ciasto francuskie uwielbiam i faktycznie jest niezawodne, gdy trzeba coś migusiem zrobić^

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też nie lubię niedzieli, ale cóż, trzeba ją przeżyć. Już szczerze wolę poniedziałek, bo szybko mija i jest wtorek i tylko trcohę do końca tygodnia ;)

    Ah, kocham wszystko, co francuskie <3

    OdpowiedzUsuń
  5. miłej niedzieli ;*
    francuskie z serem musi być pycha <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pyszne, chcę z jednego!;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię takie szybkie ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mam wrażenie, że jestem jedną z niewielu osób, które uwielbiają niedziele :)
    a niedziele z takimi dodatkami - toż to ideał:)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, ja nie znam chyba nikogo kto przepadałby za tym dniem ;) ale to chyba kwestia nastawienia i pracuję nad sobą, żeby się w końcu przekonać do tego dnia ;)

      Usuń