wtorek, 19 marca 2013

Muffinki bananowo-kokosowe na dzień dobry


No to piękną zimę mamy tej wiosny.
Po porannym przebudzeniu, na bosaka podreptałam do kuchni. Jeszcze przecierając zaspane oczy wyglądnęłam przez okno.
Wiedziałam czego się spodziewać i na cud nie liczyłam. Ten śnieg nie mógł zniknąć w ciągu jednej nocy.
Więc upewniwszy się, że zewnętrznemu światu wciąż jest bliżej do zimy niż do wiosennego przebudzenia, porwałam z talerza muffinkę,  z lodówki – twarożek i wróciłam do pokoju, żeby zakopać się z powrotem w ciepłym łóżeczku.
Jak wojna to wojna.
Skoro pogoda tak sobie pogrywa i nie chce się poprawić to ani mi się śni by wytknąć dziś nos spod kołdry.






Muffinka bananowo-kokosowa, twarożek z cynamonem i orzechy laskowe



Ostatnio moja siostra zrobiła mi miły prezent i dostałam od niej bez żadnej okazji takie pojedyncze, silikonowe foremki na muffinki.
A nowości w kuchennych akcesoriach to świetny pretekst, by oderwać się na chwilę od książek. No bo przecież jak najszybciej trzeba przetestować świeży i jeszcze gorący nabytek ;)


Składniki (na 12 muffinek):

  • 1 i 1/4 szklanki mąki pszennej
  • pół szklanki brązowego cukru
  • szklanka wiórków kokosowych
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 szklanki oleju
  • szklanka mleka niepełna (około 3/4 szklanki)
  • 2 dojrzałe banany
  • jajko

W jednej misce wymieszać suche składniki, czyli mąkę, proszek do pieczenia, cukier, wiórki kokosowe, a w drugiej mokre tzn.olej, mleko, jajko i rozgniecione banany ( można mikserem). Następnie wlać suche składniki do mokrych i wymieszać ( wyłączyć mikser i mieszać już łopatką).
Nakładać masę do foremek ( troszkę więcej niż do połowy wysokości).
Piec 25 minut w 180°C.





Miłego dnia! ;)

Zapraszam również tu ;)



18 komentarzy:

  1. Banan i kokos to naprawdę zgrana para :) Takie muffinki chętnie bym zjadła o poranku! A do tego twarożek - naprawdę smacznie zaczęłaś dzień :)
    Też jestem obrażona na pogodę :D Ale niestety wieczorne zajęcia zmuszają mnie do wyjścia na zewnątrz :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj biedna, ja na szczęście mogłam dziś sobie zrobić wagary;)

      Usuń
  2. A ja też dzisiaj wagaruję! Obudził mnie budzik, spojrzałam na zegarek, pomyślałam, że na pewno autobusy są pospóźniane, a ja nie będę o świcie marznąć na dworze i poszłam dalej spać^^ :)

    Muffinki bananowo-kokosowe to zdecydowanie dzień DOBRY:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie muffiny idealne, banan i kokos *-* Po prostu cudo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przy takich muffinach dzień musi być dobry humor :) Taki deser i filiżanka kawy to zestaw, który bardzo by mi się dziś przydał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysyłam priorytetem w takim razie tylko podaj adres (:

      Usuń
  5. robiłam bardzo podobne, ale dodawałam do środka czekoladę, sa przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne. Zjadłabym taką kokosową muffinkę :)
    Pogoda faktycznie nie rozpieszcza, zazdroszczę dnia pod kołdrą..

    OdpowiedzUsuń
  7. takie śniadanie z paskudną pogodą za oknem potrafi poprawić humor :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muffinki na śniadanie i dzień staje się piękniejszy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Swietne muffinki, az nabralam na jedna ochote!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ekstra, takie poranki to ja lubię -słodko i pysznie !

    OdpowiedzUsuń
  11. Foch na zimę? Szkoda, że to na nią nie działa, bo chyba zadomowiła się u nas na dobre.
    A muffinkę to i ja bym porwała ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. to ja jutro wpadam po taką jedną :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To myślę, że może być już niestety za późno ;)

      Usuń
  13. mam pytanko - czy jak pieczesz w tych foremkach, wkladasz je dodatkowo w jakas blache czy po prostu ukladasz je obok siebie i pieczesz? Mam takie same ale wlasnie zastanawiam sie, czy bez dodatkowego "usztywnienia" wyjdą krzywe czy takie sliczne jak Twoje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Układam obok siebie i piekę ;) nie wkładam już ich dodatkowo do żadnej formy :)

      Usuń