niedziela, 10 marca 2013

Najlepsze spaghetti carbonara

Potrawami, w których pierwsze skrzypce gra makaron mogłabym się żywić na okrągło.
Jest tyle różnych ciekawych połączeń, że nawet gdybym go jadła codziennie, nie zdołałabym wszystkich spróbować. Trudno byłoby mi również stwierdzić jakie makaronowe danie lubię najbardziej.
Jednak po wczorajszym obiedzie mogę śmiało powiedzieć, że własnoręcznie przyrządzona Carbonara uplasowała się bardzo wysoko w moim rankingu.
I jestem o krok, by nazwać ją makaronem idealnym.





Składniki:
  •     około 150 g makaronu spaghetti
  •     2 jajka
  •     2-3 ząbki czosnku
  •     200 g boczku wędzonego
  •     oliwa
  •     natka pietruszki
  •     około 40 g parmezanu
  •     sól, pieprz
Boczek pokroić w kostkę. Czosnek i natkę pietruszki drobno posiekać. Parmezan zetrzeć na tarle o drobnych oczkach. Jajka sparzyć wrzątkiem, wbić do  talerza i roztrzepać widelcem. Makaron ugotować, odcedzić. Na patelni rozgrzać oliwę z oliwek, dodać boczek i smażyć na małym ogniu około 2 minuty. Następnie dodać czosnek oraz natkę pietruszki i chwilkę przesmażyć.
Zostawić patelnię na małym ogniu i dodać makaron. Wymieszać go dobrze z pozostałymi składnikami na patelni, a następnie zestawić z ognia i wymieszać ze startym serem.
Poczekać aż dno patelni trochę ostygnie i dodać jajeczną masę i dobrze wymieszać. Jajka nie mają się całkowicie ściąć, ale tylko utworzyć sos, który pokryje makaron.
Doprawić solą i pieprzem i od razu podawać. Na talerzu można posypać makaron dodatkowym serem.

Polecam, bo jest na prawdę wyśmienity! ;)



Miłego niedzielnego popołudnia ;)


12 komentarzy:

  1. Kocham makaron, i zrobienie akurat tego zawsze kończy się na chęciach;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę żeby w końcu skończyło się przy garach w kuchni a nie tylko na chęciach :) nie pożałujesz na pewno ;)

      Usuń
  2. Makarony to moja ulubiona część kuchni. Niestety musiałam z nich ostatnio na jakiś czas zrezygnować ; (

    OdpowiedzUsuń
  3. Tez jestem wielką fanką makaronów i mogłabym się nimi żywić na okrągło! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Powiem Ci, że makarony mogłabym jeść codziennie... I niemal to robię ;)
    Carbonara to jeden z moich ulubionych rodzajów spaghetti <3

    OdpowiedzUsuń
  5. To polecam pappardelle z pomidorami i kurczakiem ;) A :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten makaron zawsze kojarzy mi się z Tobą ;* i uwielbiam go ;D

      Usuń
    2. A jadłysmy go razem? To dobrze, ciesze się, że Ci sie miło kojarzy ja go uwielbiami na dodatek jest tak cudownie prosty ^^

      Usuń
    3. Pewnie że jadłyśmy i to nie raz i w ogóle myślałam kiedys o nim że musisz mi przypomnieć jak się go robiło, bo chętnie znów zjadłabym go ;)

      Usuń
  6. Mój Tata przepada za carbonarą, jako fan boczku, ale ja - jako antyfanka - zdecydowanie wolę, jeśli mowa o klasyce, bolognese.

    Ale podobnie jak Ty - makaronoholizmu nie będę leczyć, bo makarony są cudowne! Poza tym to u mnie zawsze ubiad w pięć minut, dorzucić warzywa, jakieś mięso, przyprawy, łyżka koncentratu i obiad gotowy.
    A z drugiej strony jak fajnie można się czasami pobawić dłużej w makarony, podoprawiać, powymyślać, ach! :-D

    OdpowiedzUsuń
  7. niestety ,ale spaghetti to ja omijam szerokim krokiem , nie lubię ! ważne ,że tobie smakowało ;)

    OdpowiedzUsuń