piątek, 22 marca 2013

Zapiekany ryż z jabłkami i cynamonem


 Skoro zima ani myśli by odejść na dobre i ustąpić miejsca wiośnie, dziś proponuję obiad w iście  jesienno-zimowym wydaniu.
 Jabłka, cynamon podane na ciepło z ryżem- takie smaki ewidentnie wpasowują się w klimat długich,  mroźnych wieczorów.
 Więc nie wiem jak wam, ale mi taki posiłek idealnie pasuje do obecnej aury za oknem.







Składniki (na 2 porcje)
  • woreczek białego ryżu
  • 3 duże jabłka
  • cynamon
  • 1-2 łyżki cukru
  • łyżka masła
Ryż ugotować. Jabłka obrać, zetrzeć na tarce o dużych oczkach.
Garnek wyłożyć folią aluminiową, na dno układać:  pół woreczka ryżu, jabłka, posypać cynamonem i posłodzić, a na koniec druga część ryżu. Na wierzchu równomiernie położyć kawałki masła.
Wlać do garnka (pod folię) niewielką ilość wody i zapiekać na niewielkim ogniu około 15 minut.




Piątek, piąteczek, piątunio ;)



19 komentarzy:

  1. Ojejku, moja mama często robiła taki, kiedy życzyłam sobie na obiad coś słodkiego :)) Uwielbiam to danie.
    Bardzo urokliwa aranżacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz u mnie było tak samo;) to danie zawsze należało do mamy, ale teraz ja już częściej przejmuję pałeczkę :)

      Usuń
  2. baaardzo dawno nie jadłam ryżu na słodko, zrobiłaś mi apetyt ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest tak proste, tak oczywiste połączenie, a przy tym tak smaczne, że naprawdę nie mogę pojąć dlaczego ja tego tak dawno nie robiłam! Co za sztuka ugotować ryż i zamiast pożerać go na obiad czy kolację, zostawić go do śniadania, noooooo. Muszę siebie troszkę "okrzyczeć" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie o takich prostych rzeczach często się zapomina, bo za bardzo gonimy za nowymi smakami;)

      Usuń
  4. uwielbiam! już czuję ten cudowny zapach jabłek i cynamonu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kocham jabłka z ryżem! Polane jogurtem z cynamonem - to moja ulubiona kompozycja <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam taki ryż! Jeszcze z dodtkiem jogurtu naturalnego... Bomba <3

    OdpowiedzUsuń
  7. zapiekany ryż chodzi za mną już od dawna... :) Muszę go wreszcie zrobić, a Twoja wersja bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam! i ten fantastyczny aromat... mmmm :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie dość, że idealnie pasuje do aury to jeszcze idealnie trafia w me gusta :D Pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam taki ryż ♥ Cudownie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  11. dawno nie jadłam, przywołałaś wspomnienia z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale, ale! Przecież zielone akcenty są wiosenne! :)

    Uwielbiam taki zapiekany ryż!

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo lubię ryż z jabłkami i cynamonem - zawsze robiła mi go babcia ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. no tak - zimowe smaki jak najbardziej na miejscu ;)

    OdpowiedzUsuń