środa, 3 kwietnia 2013

Deser a'la szarlotka


Obudziłam się rano, wyglądnęłam przez okno i przetarłam oczy ze zdumienia.
Przecież to niemożliwe że znowu pada śnieg!
A jednak, pogoda jest okrutna.
I robi sobie z nas ostatnio, za przeproszeniem jaja...
Więc na śniadanie całkiem zimowe smaki- jabłko, cynamon, kruche ciasto.. czyli szarlotka?
No prawie ;)






Pamiętam że podobnego deseru pierwszy raz próbowałam wieki temu i jako że jestem wielbicielką szarlotek we wszystkich wydaniach świata, od razu przypadł mi do gustu .
Więc gdy zostało mi parę, domowych ciasteczek i zastanawiałam się jak mogłabym je wykorzystać, wpadłam na pomysł by odświeżyć sobie ten smak. Zmieniłam pewne składniki i wyszedł mi na prawdę smaczny śniadaniowy deser :)



Składniki:
  • 2 jabłka
  • kilka kruchych ciasteczek (ja wykorzystałam takie domowe)
  • serek homogenizowany naturalny (ok 150 g)
  • 3-4 łyżki jogurtu naturalnego
  • cukier (u mnie brązowy) 
  • cynamon
  • orzechy laskowe

Orzechy zmielić, ciastka pokruszyć i wymieszać je razem.
Jabłka obrać i zetrzeć na tarle o dużych oczkach, a następnie dusić je na niewielkim ogniu z cynamonem i cukrem około 10 minut.
Serek wymieszać z jogurtem.
Układać warstwami w wysokiej szklance: ciastka z orzechami- serek z jogurtem- jabłka i tak dalej, układajcie tyle warstw na ile pozwoli wam wasza szklanka ;)





A może w tym roku już po prostu wiosny nie będzie?

Miłego dnia!



30 komentarzy:

  1. uwielbiam takie szybkie desery :) i szarlotkowe smaki to zdecydowanie moje smaki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten deser jest cudowny... zapisuje przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wypróbować, naprawdę jest pyszny:)

      Usuń
  3. Świetny pomysł, chyba taki zrbię!

    OdpowiedzUsuń
  4. Oby było od razu lato!:) Za wiosna nie tęsknię.

    Twój deserek śniadaniowy wygląda tak kusząco... Dla fanów szarlotek to nie lada gratka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że tak będzie i nie wiosna, ale w końcu lato nas zaskoczy, bo do tej zimy już nie mam siły!

      Usuń
  5. pycha. wpraszam się na takie śniadanie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam nie ma sprawy;) Mam dużo takich wysokich szklanek w domu ;D

      Usuń
    2. To może i dla mnie znajdzie się porcja?:D Uwielbiam takie smaki, a tu jeszcze domowe ciasteczka ;)

      Usuń
    3. Pewnie że się znajdzie ;) z domowymi smakuje najlepiej :)

      Usuń
  6. Pieknie sie prezentuje :)
    zycze sloneczka!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jej, zrób mi taki deserek! Z chęcią bym go zjadła jeszcze dziś na kolację :) Szarotka jest dobra w końcu w każdej postaci, prawda? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie że tak:) i jeszcze dodałabym że jest dobra o każdej porze dnia i nocy ;)

      Usuń
  8. fantastyczne śniadanie, jabłka i cynamon to zdecydowanie moje klimaty:)
    zima już nie tyle jaja sobie robi... jaja to były na Wielkanoc... teraz to jest jajecznica:)
    mam wrażenie, że to moja wina, codziennie rano od pierwszego marca liczę na to, że pojadę do pracy rowerem i chyba wszechświat ze mnie kpi po prostu... ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No z tymi jajami to faktycznie masz rację ;D a jeśli to Twoja wina, to ja tak samo maczam w tym palce, bo już od miesiąca moje rolki leżą pod biurkiem i codziennie marzę o tym by w końcu je założyć!

      Usuń
  9. zrobisz mi taki deser? proooszę ♥.♥
    A co do wiosny - podobno w tym roku właśnie ma jej nie być :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno, jak dla mnie może już przyjść lato, nieważne ;) oby tylko nareszcie było ciepło..

      Usuń
  10. końca tej zimy nie widać!
    ten deser zdecydowanie w moim guście smakowym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe, na szarlotkę powiem zdecydowanie tak ;) powiem CI, że kiedyś nie byłam taka wybredna, jak coś miało cukier, to musiało dobrze smakować, ale ostatnio coś wybrzydzam i marudzę ;)

      Usuń
  11. Na samą myśl o deserze robi się miło, a kiedy jest to coś w stylu szarlotki to nie ma możliwosci, aby nie pod pasowało ^^

    OdpowiedzUsuń
  12. cudny deserek - mogę do ciebie wpaść na trochę ,zrób dodatkową porcję ;) pycha <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne śniadanko, me gusta! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. ta pogoda to jeden wielki żart, więc miło sobie poranek osłodzic:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pychotka :) Tak,wiosna robi sobie z nas jaja,u mnie też pada ;/

    Trzymaj się,pozdrawiam ;**

    OdpowiedzUsuń
  16. taaak, ten śnieg za oknem jest jakiś nachalny, w ogóle nie chce nas opuścić!
    mniam, mniam narobiłaś mi smaka tym deserkiem, mmmm

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszny deser :)

    OdpowiedzUsuń