czwartek, 4 kwietnia 2013

Jajecznica z serem feta i szczypiorkiem

Tydzień dopiero się zaczął, a już jutro jest piątek.
Tak to ja lubię. I to bardzo.
Gorzej gdy pomyślę o przyszłości. I to niestety nie aż tak odległej.
Bo w przyszłym tygodniu mogę mieć problem ze znalezieniem czasu na sen.





Jak wykorzystać ser który został po wczorajszym obiedzie?
Nie chciałam zwykłych tostów czy kanapek, a na krojenie warzyw do sałatki zabrakło mi czasu ( te 15 minut snu dłużej robi WIELKĄ różnicę ), ale na jajka ochotę mam zawsze.
Więc patelnia w ruch, masło, jajka- będzie jajecznica. I to wcale nie taka banalna ;)

Składniki:
  • 2 duże jajka
  • szczypiorek
  • masło
  • 3 plastry sera feta
  • pieprz, sól
Ser pokroic w drobną kostkę, szczypiorek posiekać, na patelni rozgrzać masło.
Jajka rozbełtać i dodać szczypiorek, a następnie wlać na patelnię. Chwilę podsmażyć, ciągle mieszając, a gdy jajka nieco się zetną wrzucić ser i smażyć tak długo jak lubimy najbardziej ( ja robię to raczej krótko, bo nie cierpię wysuszonej na wiór jajecznicy  ;) )
Doprawić do smaku (z solą radzę uważać, bo feta sama w sobie jest słona).

Polecam spróbować, bo smakuje naprawdę świetnie. I to fajne urozmaicenie zwyczajnej jajecznicy ;)





Miłego dnia!


34 komentarze:

  1. Wszystko ok, ale jakiś boczek bym dodał :)

    Raczej wiesz kto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No raczej ;) a ja bym wcale nie dodała i ręczę Ci że i bez boczku smakuje wyśmienicie. I udowodnię Ci to kiedyś ;)

      Usuń
    2. OK, tylko zamiast szczypiorku poproszę pietruszkę :)

      Usuń
    3. mmmm taki boczuś w jajeczniczcę ;P

      Usuń
    4. Co wy macie wszyscy z tym boczusiem ;) ja tam wolę wersję bezmięsną ;P

      Usuń
    5. ja preferuję z cebulką również i leśnymi grzybami, z pieczarkami za bardzo pospolita xD, natomiast taka sofcik bez niczego kojarzy mi się jak mi A robiła gdy byłam mała i jest to takie zazwyczajne ;P Ż

      Usuń
    6. No ale z serem feta nie jest zwykła;) ma bardzo wyrazisty smak :) A na pewno robi pyszną jajecznicę nie gadaj ;P

      Usuń
    7. Ej ale w ogóle ja Ci tłumacze jakbysmy nigdy razem naszej pysznej jajeczniczki nie jadły z cebulką i grzybkami ? Chyba mam amnezje ;O Ale ja fetuni nie skreślam, ale jak widze błyszcząca cebulke i śmiejącego sie z oddali boczusia to mi ślinka leci xD A fetka napewno zagości w moich jajkach kiedyś ;P

      Usuń
    8. Co racja to racja ;) przecież nasza wspólna jajecznica to już tradycja!

      Usuń
  2. Z fetą jest pyszna, jadłam:) Ma taki konkretny smak!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm... ciekawi mnie to połączenie z fetą, chyba aż się skuszę :)

    --
    Zapraszam również do siebie: kulinarnyblog.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jadłam nigdy jajecznicy z fetą, ale kusi mnie to połączenie, bo ser ten bardzo lubię... Jak zresztą każdy składnik Twojego dzisiejszego śniadania :) Czas je połączyć!

    OdpowiedzUsuń
  5. Intrygująco połączenia, a że lubię fetę i jajecznica to klasyk - muszę kiedyś spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja siostra zrobiła mi kiedyś jajecznicę z Goudą - była świetna. Ba, z oscypkiem mi nawet robiła. Ja jej zrobię teraz z fetą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam że i moja siostra dodawała kiedyś żółty ser do jajecznicy, ale ja patrzyłam wtedy na nia conajmniej dziwnie ;P teraz zmieniam zdanie i uważam że takie eksperymenty to świetna sparawa :)

      Usuń
  7. nie robiłam nigdy jajecznicy z fetą, brzmi ciekawie :3 Muszę spróbowac~!

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam już z fetą i fakt- niebo w gębie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. z fetą nie jadłam, ale mogę Ci polecić jajecznicę z cukinią albo z awokado - obydwie wersje świetne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I obydwóch jeszcze nie próbowałam! Na pewno się poprawię ;)

      Usuń
  10. Śniadanie w sam raz na sobotni leniwy poranek ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię jajecznicę z dodatkiem serów, jest wtedy tak pysznie kremowa :) Próbowałam z serkiem wiejskim, żółtym, czas na fetę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O z tym serkiem wiejskim to mnie zaskoczyłaś ale i zaintrygowałaś ;) chyba wkrótce znów poeksperymentuję z jajecznicą :)

      Usuń
  12. oo, akurat feta mi zalega w lodówce, a na sałatki z jej udziałem już nie mogę patrzec, więc zaraz spróbuję takiej jajecznicy:)

    OdpowiedzUsuń
  13. mniam, zjadłabym taką na kolacje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba zaraz zrobię jajecznicę :D Przepysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  15. Feta, szczypiorem i jajka...najlepsze śniadanie !;)

    OdpowiedzUsuń
  16. ze szczypiorkiem już jadłam ,ale fety jeszcze nigdy nie dodałam do jajecznicy -jednak podoba mi się ten zestaw ;) spróbuję ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. super pomysł , przetestuję z miłą chęcią:) u mnie też, jak rzadko kiedy spokojny tydzień:) na tyle spokojny, że dzisiaj uskuteczniam coś co lubię, a nazywa się "pracą z domu" :)

    OdpowiedzUsuń
  18. moje smaki! a feta to już niemal obowiązkowy dodatek do jajecznicy :)

    OdpowiedzUsuń