wtorek, 21 maja 2013

Domowy, brązowy cukier waniliowy

Znowu waniliowo.
Znowu słodko.
Za mało dyscypliny.
Za dużo bujania w obłokach.
Pora się budzić. Już czas.




Od pewnego czasu, chodzi za mną chęć zrobienia domowej esencji waniliowej. I na to przyjdzie pora.
Jednak zaczynam do cukru waniliowego własnego wyrobu.
Jest o niebo lepszy od sklepowego i do tego jeszcze mój ulubiony, czyli brązowy. Takiego nie widziałam na żadnej sklepowej półce ;)

Składniki:
  • 250 g brązowego cukru
  • jedna laska wanilii
Cukier przesypać do szklanego pojemnika, laskę wanilii przeciąć na pół i wydrążyć ziarenka, wrzucić je do cukru i wymieszać. Laskę wanilii również dodać do słoika i "zakopać" w cukrze.
Zamknąć słoik i zostawić na około 2 tygodnie.





A świat?
Świat jest pełen cudów..:)



Miłego dnia!



18 komentarzy:

  1. Wyobrażam sobie piękny, waniliowy zapach unoszący się u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No co Ty? Takie proste? :)

    Cudów...? Nutką tajemnicy dzisiaj powiałaś, nie ośmielam się zgadywać:)
    Ale mam dla Ciebie radę - nie budź się z tego snu, w świecie marzeń jest fajniej:) Do rzeczywistości zawsze zdążysz wrócić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proste, szybkie i pyszne ;) Wiesz jaka kawa jest aromatyczna z takim cukrem ;)

      Usuń
  3. Oj, ale mnie wcięło. Zaciekawiłaś mnie tym ostatnim zdjęciem, ale aż głupio pytać...

    Domowe - najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, jeśli o tym pomyślałaś to nic z tych rzeczy ;) to jeszcze nie moja dzidza :P

      Usuń
  4. warto zrobić domowy cukier waniliowy, o wiele lepszy w smaku i zdrowszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. bobo to prawdziwy cud :) urodziło Ci się jakieś w rodzinie? u mnie niedługo brata córeczka przyjdzie na świat :) mam nadzieję, że uda mi się dzisiaj odpisać na maila!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bobasy są cudowne!
      Wiem, pewnie jesteś zabiegana ostatnio, a z resztą kto nie jest ;) więc jestem cierpliwa ;)

      Usuń
  6. ja esencję robiłam, ale wciąż to dość droga sprawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie to chyba jest powód dlaczego tak odwlekam całą sprawę, drogie te laski wanilii okropnie, a na esencję jedna to za mało ;(

      Usuń
  7. Waniliowe nuty wszędzie-o tak! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też zabieram się za robienie esencji waniliowej, nawet kupiłam kiedyś w tym celu laskę wanilii... ale o tym zapomniałam i leży mi gdzieś w szafce... dlatego proponuję żebyśmy to zrobiły razem, co ty na to? :D wtedy może się udać!
    jakie urocze te buciki! mam nadzieję, że fajnie dziś było! musisz opowiedzieć! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspólne robienie esencji brzmi świetnie ;) Fajnie dziś było, ale chcę więcej! :)

      Usuń
    2. dziewczynki, dołączam do Was! :))

      Usuń
  9. domowy? super, trzeba zrobić;)
    Choć kiedyś kupiłam laskę wanilii i dupa.. nawet aromatu nie dała :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba zależy od rodzaju, nawet nie wiedziałam że są różne, jest między innymi wanilia burbońska i meksykańska, podobna ta meksykańska jest lepsza ;)

      Usuń