środa, 1 maja 2013

Penne z łososiem i suszonymi pomidorami w koperkowo śmietanowym sosie


Majówka.
No nareszcie. Ile można czekać.
W końcu śpię, dłużej niż powinnam.
Jem, więcej niż rozum podpowiada.
Uśmiecham się częściej
Chcę więcej.






Ulubiony makaron, rozpływający się w ustach łosoś, soczyste kawałki suszonych pomidorów, a to wszystko otulone aromatycznym sosem z dodatkiem koperku.
Improwizacja, ale jaka pyszna !




Składniki:
  • 200 g makaron ( u mnie penne )
  • świeży filet z łososia (250 g)
  • około 10 suszonych pomidorów
  • 4-5 łyżek śmietany 12%
  • pół pęczka koperku
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
  • tymianek, estragon
  • szczypta chilli
  • oliwa z oliwek

Łososia pokroić w kostkę, oddzielić od skóry, a następnie natrzeć solą i pieprzem.
Na patelni rozgrzać troszkę oliwy z oliwek i dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, chwilkę przesmażyć a następnie dodać kawałki łososia.
Smażyć go około 6-7 minut i po tym czasie dodać pokrojone suszone pomidory.
W garnuszku rozmieszać śmietanę z przyprawami i drobno posiekanym koperkiem i wlać na patelnię. Potrzymać całość na ogniu kilka minut.
Makaron ugotować al dente, odcedzić, a następnie dodać na patelnię i dobrze wymieszać, by cały makaron został pokryty sosem.
Na talerzach posypać posiekanym koperkiem.
Polecam jeszcze dodać na wierzch kilka płatków parmezanu, ja byłam gapą i zapomniałam o tym niesety.




Miłego i bardzo długiego weekendu ;)




26 komentarzy:

  1. Idę robić to cudo na obiad :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To smacznego i mam nadzieję że Ci zasmakuje :)

      Usuń
  2. Dla mnie danie idealne :-) Makaron, łosoś, suszone pomidory - ubóstwiam to połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie wczoraj podobny zestaw na obiad - tagliatelle z łososiem z porami w sosie śmietankowo-koperkowym. (; twoja wersja też musiała być pyszna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wczoraj miało być u nas tagliatelle, ale nie udało mi się przeforsować tego pomysłu i kompromisem okazoło się być penne ;)

      Usuń
  4. Wspaniałe, pyszne połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam łososia, ostatnio też przekonałam się do suszonych pomidorów. kolejny Twój makaronowy przepis do wykorzystania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda cudownie!
    jedz więcej niż rozum podpowiada, śpij i uśmiechaj się! :) bardzo wskazane!

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię makaronowe miksy z łososiem, twój brzmi pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. z łososiem *-* przepyszny pomysł na obiad !

    OdpowiedzUsuń
  9. Też uwielbiam penne :D Wczoraj na obiad zajadałam :)
    Wygląda pysznie! ^^
    Tobie również udanego, długiego weekendu! :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Co tam rozum, skoro serce kaze jesc, to trzeba jesc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ostatnio wychodzę z takiego założenia ;)

      Usuń
  11. Uwielbiam takie połączenia. Wygląda naprawdę świetnie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ mi się to danie podoba, trafiłas w mój gust! Jeśli miałabym zacząć jeść łososia, to chciałabym zacząć od takiego dania^^

    OdpowiedzUsuń
  13. fantastyczne danie, na pewno by mi posmakowało, nie ma tu ani jednej rzeczy, której bym nie lubiła. wpraszam się!

    OdpowiedzUsuń
  14. kocham wszystko co z łososiem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Och! Kocham (jeść) łososia :), z takim połączeniem nie miałam jeszcze okazji spróbować, biorę przepis i po majówce przetestuję :)Pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Z łososiem właśnie muszę spróbować makaronu, bo uwielbiam tego typu dania, a z takim połączeniem jeszcze nie próbowałam... wygląda przepysznie! :) Muszę dorwać tylko łososia :)
    A i ciągle zapominam napisać, że strasznie podoba mi się Twój nagłówek :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziękuję Ci, bardzo mi miło :)

      Usuń
  17. Bardzo lubię takie makarony :) Wygląda wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  18. chcę takie penne:) jejku, jest wspaniałe :)!!! udanej, długiej, leniwej majówki:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Makaron z łososiem to mistrzostwo<3!

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam makaron z łososiem. Mój obiadowy hit!

    OdpowiedzUsuń
  21. Łosoś, makaron i śmietanowy sos to połączenie, które nie zawodzi :) Pycha.

    OdpowiedzUsuń