wtorek, 14 maja 2013

Ucierane ciasto z truskawkami


Wczoraj było ponuro i deszczowo.
Najchętniej nie wychodziłabym z łózka cały dzień, ale nie mogłam sobie na to pozwolić.
Dziś mimo wczesnej pory, słońce już zaczyna się przebijać i widać błękitne niebo, a ja mogę sobie zaserwować leniwy poranek.
To chyba złośliwość rzeczy martwych (albo nie tak do końca martwych).
Na taki miły początek dnia, dziś u mnie prosto i minimalistycznie.
Bo tak jest czasem najlepiej. 
I w życiu i kuchni.
A domowe ciacho idealnie wpisuje się w te standardy.






Składniki ( keksówka o wymiarach 35 x 11 cm ):
  • 2 szklanki maki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 5 jajek
  • 1 kostka margaryny (250 g )
  • 400 g truskawek
Truskawki obrać i pokroić na mniejsze kawałki.
Margarynę rozpuścić i odstawić do ostygnięcia.
Oddzielić żółtka od białek. Białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli. Następnie dalej miksując, dodawać stopniowo cukier i po kolei żółtka. Zmniejszyć obroty miksera i dodawać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Na koniec, powoli wlać przestudzona margarynę dalej mieszając.
Wyłożyć keksówkę papierem do pieczenia i wylać do niej ciasto, a następnie poukładać na wierzchu truskawki ( nie trzeba robić tego dokładnie, bo truskawki i tak "wejdą" do ciasta ).
Piec około 1 h 10 min w 200°C ( dobrze na jakieś 5-10 minut pod koniec pieczenia ustawić piekarnik na grzanie od dołu i trzeba sprawdzać patyczkiem czy ciasto jest już upieczone )
Ciasto po upieczeniu pozostawić do wystygnięcia, posypać cukrem pudrem i dopiero kroić
( truskawki opadają na dół ciasta i myślałam, że zrobił mi się zakalec, bo ciasto było bardzo miękkie na dole. Jednak o zakalcu nie było mowy, po wystygnięciu ciasto jest idealne ;)




Słonecznego dnia!


34 komentarze:

  1. truskawki<3 pyszne ciacho!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jedno z moich ulubionych ciaaast! Cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie klimatyczne zdjecia :) Bardzo mi sie podobaja, maja cos w sobie. Mam ochote na kawalek takiego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Stęskniłam się za domowym wypiekiem, ostatnio nie miałam czasu zrobić niczego fajnego, ale mam już pewne plany... dodatkowo Twoje ciacho skusiło mnie na maksa, nie można robić takiego długiego cukierniczego odwyku!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że taki odwyk w żadnym wypadku nie jest wskazany ;)

      Usuń
  5. Truskawy - idealne! Wczoraj na nie polowałam ale w sklepie nie było ;/ Czekam na cynk od babci kiedy u niej na działce coś wyrośnie :D bo takie ciasto to bym upiekła! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też już nie mogę się doczekać truskawkowego szaleństwa ;D

      Usuń
  6. Fajnie wygląda, jak warstwowane :D Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Te zdjęcia jakoś mi przypomniały jak do Ciebie przychodziłam nieraz przed lekcjami, bo mnie podwozili rodzice wcześniej i oglądałyśmy razem programy śniadaniowe :) Aż mnie taka nostalgia naszła za tymi beztroskimi czasami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu nie ma tu przycisku: Lubię to ?! albo jeszcze lepiej: Kocham to! ;)
      Też za tym czasami tęsknię.. wróciłabym się z Tobą do tych czasów :)

      Usuń
    2. Z drugiej strony.. byłyśmy takie głupie :D Cieszę się, że jestem mądrzejsza teraz ;) No i nie miałyśmy naszych cudownych mężczyzn :) Ja mojego nie oddaję nawet w imię tej dawnej beztroski! Ale na te wspomnienia zawsze będzie mi się robić ciepło na sercu :D aż bym poszła teraz usiąść z Tobą na ławce w parku słuchać Seleny :D

      Usuń
    3. Mów za siebie, ja głupia nie byłam ;P
      Ale przecież P cierpliwie czekałby na Ciebie aż w końcu dorośniesz, nie miałabyś się czym przejmować ;D
      Aż chyba sobie włączę Selenę ;)

      Usuń
    4. Haha no tak, byłaś bardzo mądra i dojrzała.. mam Ci wyciągnąć parę dowodów na to? np szalone oczy :D?

      Usuń
    5. a mi nasze już w większym gronie śniadania kojarzą się z wielkim obżarstwem :D

      Usuń
  8. Lola, oddam kawałek swojego sernika za Twoje ciacho, co Ty na to?:D Uwielbiam ucierane z truskawkami, pewnie trochę z sentymentu, bo to pierwsze ciasto które upiekłam sama i całkowicie się udało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za sernik oddam wszystko! :D
      dobrze mówisz, jest coś z tym sentymentem do takiego ucieranego ciasta, mam podobnie :)

      Usuń
  9. Piękna ta taca - to serduszko :) Mogę zapytac gdzie kupiłaś?
    A ciacho chyba ztobię na zbliżający się dzień matki, bo to takie idealne na ciepłe dni :)

    OdpowiedzUsuń
  10. pyszne proste ciacho z truskawkami potrafi poprawić humor ;) świetne !

    OdpowiedzUsuń
  11. ja dziś, mimo fatalnego początku dnia, cały czas się uśmiecham. muszą się zdarzać gorsze chwile ;) i do Twojego ciasta też się uśmiecham!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam że dasz radę i nie będzie tak źle do końca dnia ;)

      Usuń
  12. Taki początek dnia to idealny początek dnia :) Bez wątpienia!

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaraz u Ciebie będę!! No jak tak możesz publicznie pokazywać TAKIE pyszności? I jeszcze z truskawkami?! <3

    OdpowiedzUsuń
  14. o mamo, to ciasto mojego dzieciństwa! z truskawkami lub ze śliwkami. możesz się mnie spodziewać w najbliższym czasie! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra dziewczyny, to umówcie się i przyjedźcie już razem to hurtem Was nakarmię ;)

      Usuń
  15. dobrze, że dzisiaj już słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. też jestem uzależniony od kawy i pije jej mnóstwo dziennie. Tak przeglądam sobie jak piszesz i patrze na twoje zdjęcie i chyba się zakochałem w tobie;/ i jeszcze ten nick LOLA. Szkoda że nigdy nie będę miał okazji spróbować twoich wypieków, w każdym bądź razie masz jednego wielbiciela więcej:*

    OdpowiedzUsuń
  17. Ucierane z truskawkami - uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne zdjęcia, pyszne ciasto, truskawki.. czego chcieć więcej.. Idealny poranek :))

    OdpowiedzUsuń
  19. Napatrzyłam się na Twoje ciasto i wysłałam męża po margarynę do sklepu. Aktualnie ciasto w piekarniku :)

    OdpowiedzUsuń