piątek, 21 czerwca 2013

Cukiniowe placuszki


Nie taki diabeł straszny.
Ale mimo wszystko, nie polubię ustnych nigdy w życiu.
Teraz pozostało odliczać dni do tego ostatniego egzaminu.
Ale zanim on przyjdzie, to wbrew wszystkiemu, zapominam na ten weekend że jest sesja.
Coś mi się po takim tygodniu należy.
Będą lody, będzie mrożona kawa, byczenie się na słońcu i jeszcze więcej mrożonej kawy i lodów.
A na obiad lekkie cukiniowe placuszki ;)










Składniki na placki:
  • 1 cukinia (średniej wielkości około 250 g)
  • 1 jajko
  • 3 łyżki mąki pełnoziarnistej
  • 2 łyżki mleka
  • pół cebuli
  • sól, pieprz
  • oregano, estragon
  • oliwa
Cukinię obrac i zetrzeć na tarce o dużych oczkach.
W misce zmieszać jajko, mleko z mąką i przyprawami, a następnie dodać odciśniętą cukinię i połączyć z pozostałymi składnikami.
Rozgrzać na patelni oliwę i wykładać ciasto (około 1,5 łyżki na jeden placuszek) i smażyc z dwóch stron do zarumienienia.


Składniki na sos:
  • 1 ogórek ( mały, lub pół dużego)
  • 3 łyżki jogurtu greckeigo
  • 1 łyżka naturalnego serka homogenizowanego
  • 1 ząbek czosnku
  • bazylia, oregano
  • szczypta soli
Obrać ogórka i zetrzec na tarce o dużych oczkach, zmieszać jogurt z serkiem i przyprawami, dodać przeciśniety przez praskę czosnek i ogórek ( odsączyć nadmiar wody ).




Miłego piątku ! :)




20 komentarzy:

  1. Fajne placuszki, pewnie rozerwij się trochę, a co :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam je :) dzisiaj jadłam na śniadanie, ale na słodko - w wersji czekoladowej + masło orzechowe. te placki są pyszne w każdej kombinacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie mam w planach zrobić kolejne takie z dodatkiem kakao, bo jeszcze nie próbowałam takich :)

      Usuń
  3. u mnie teraz często pojawiają się takie placuszki :) i kompletnie zapomnialam os istnieniu takiego sosu, dzięki za przypomnienie! (:

    oj też chciałabym się trochę polenić w weekend, ale w pon kolejny egzamin :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem zapomina się właśnie o tych najprostszych daniach czy dodatkach ;)
      Egzaminy jak to egzaminy- szybko przyszły, szybko pójdą :)

      Usuń
  4. Wiesz, że ostatnio je robiłam? :D I ogólnie cukiniowe były moimi pierwszymi wytrawnymi placuszkami w życiu. Polecam dodać do środka jeszcze ser żółty albo fetę, są jeszcze lepsze! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O z fetą faktycznie mogłyby być ciekawe! Na pewno następnym razem spróbuję ;)

      Usuń
  5. Hmm w takim razie jak pyszne to chyba sprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. no ja też pozostanę wierna pisemnym <3 wszystko rozpustnie a obiad lekki-robię to samo xD

    OdpowiedzUsuń
  7. to bardzo fajny pomysł na obiad, na słodko mi posmakowały więc pewnie i wytrawne są pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hejcę ustne examy straszliwie, dwa razy większy stres i jakoś niefajnie mi wtedy...
    Jeśli kolejny exam masz - o ile pamiętam? - 28. czerwca? To odpuść sobie chociaż na jeden-dwa dni, tak jak mówisz, na weekend. Trzeba zrobić day-off, zasłużyłaś:*
    I zrób sobie coś pysznego, ciastko, lody, piwko, czekoladę kup.. albo placuszki zrób!;d

    OdpowiedzUsuń
  9. Może to dziwne, ale nigdy nie jadłam cukini... Może czas się przełamac? hm..

    OdpowiedzUsuń
  10. Cukiniowe placki z takim sosem na wytrawnie uwielbiam! Pyszności :)
    Dobrze, że zapominasz, należy Ci się taki weekend odpoczynku po ciężkim tygodniu :) A już niedługo to w ogóle będzie po wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
  11. jasne, że coś ci się należy! nie tylko kawa i lody, ale i brak szkoły i stresu :)
    A placki na obiad pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. chyba bym się nie najadła na obiad, ale na śniadanie czy kolację idealne :D

    OdpowiedzUsuń
  13. fakt-przy takiej pogodzie często nie odczuwa się głody, ale takie placuszki wszamałabym zaaawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  14. W domu moja mama takie placuszki robiła, jak dziadek przynosił wielkie - gigantyczne cukinie, to nie było co z nich robić, to jedliśmy tony takich placuchów :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja mama też robi podobne :) Najlepsze placuszki:) Pozdrawiam i powodzenia w sesji :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ach i jeszcze dodam :) Bardzo mi się podoba Twój blog, więc nominuje Ciebie do Liebster Award. Po szczegóły zapraszam pod link http://trawkacytrynowa.blogspot.com/2013/06/trawka-cytrynowa-vs-liebster-award.html.

    Pozdrawiam,

    Gosia

    OdpowiedzUsuń
  17. Moja mama kilka dni temu zrobiła IDENTYCZNE *.* Były cudowne !

    OdpowiedzUsuń