czwartek, 27 czerwca 2013

Cytrynowe placuszki z makiem


Plany?
Dziś, pora raz a porządnie skończyć z tą sesją.
Poczuć wiatr we włosach, w sercu wolność.
A potem uciec gdzieś znowu.
Naprawdę wakacje czają się za rogiem?










Składniki:
  • 4 łyżki mąki pełnoziarnistej
  • 150 g homogenizowanego serka naturalnego
  • sok z połowy cytryny
  • 2 płaskie łyżki maku
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • łyżeczka cukru 
  • skórka cytrynowa
  • masło
Skórkę cytryny zetrzeć na tarce o małych oczkach, a następnie wycisnąć sok z połowy cytryny.
Wszystkie składniki zmiksować. Patelnię posmarować delikatnie masłem i dobrze ją rozgrzać. Wykładać ciasto na patelnię ( około 2 łyżki ciasta na jeden placuszek) i smażyć z dwóch stron do zarumienienia.

Świetnie smakują polane jogurtem naturalnym i posypane brązowym cukrem.






Miłego!



19 komentarzy:

  1. Ta cytryna wyobraża mi się polana syropem klonowym - o to były już zestaw idealny :) Chociaż i bez tego jestem przekonana, że placki smakują świetnie. Swoją drogą, przypomniały mi się czasy, kiedy jadłam cytrynę ot tak, samą, dla przyjemności...

    OdpowiedzUsuń
  2. cytryna i mak to jak najbardziej trafione połączenie! takie placuszki kojarzą mi się z zimą, ale są tak pyszne, że smakują o każdej porze roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie u mnie dziś za oknem prawie jak zima ;)

      Usuń
  3. Zdecydowanie czają się za rogiem... Patrzą na Ciebie i machają na Ciebie ręką! Jutro ostatnie starcie? Czy dzisiaj?:)
    Kolejne placuszki to mogą być już wakacyjne placuszki!:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś po południu ostatnie ;) I będzie po krzyku :)

      Usuń
  4. mak jest cudowny we wszystkim, a w plackach to już w ogóle pewnie smak wysmienity ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiadają się pysznie! Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawią mnie takie placuszki! byłyby idealne na jakieś przeziębienie, ale i bez tego oczywiście super! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ależ musiały smakować <3 no to idź i rozwal sesje na łopatki ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale wyglądają! Obłędne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Musiały smakowac wyśmienicie! Świetne połączenie cytryna+mak :)

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo podoba mi się to połączenie smaków w placuszkach, do tego są takie urocze ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. kocham mak, kocham cytrynę, kocham placki-jak ja mam ich nie zrobić?! Piękne, ach.. zjadłabym je już tu i teraz:)
    Tak,tak-żegnaj się z tą sesją, ale to już! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. hej! :) nominowałam Cię do Liebster Blog, będzie mi miło, jeśli znajdziesz chwilę i odpowiesz na pytania :)
    http://breakfastofdreams.blogspot.com/2013/06/336-liebster-blog-xxiii.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  13. cudo, a nie placuszki:) wakacje tuż tuż:)
    miłego!

    OdpowiedzUsuń
  14. Cytrynowo - makowe, pysznie! To już musi być lato! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jaaak dobrze,że z sesją już skończyłaś! Wakacjuj się! :*

    OdpowiedzUsuń