środa, 26 czerwca 2013

Owsianka Ulepek


Korzystam z pogody, z ponurych, deszczowych poranków.
Z ochoty na otulające ciepłem śniadania.
Od dawna chciałam zrobić ulepek od Elin.
Dziś mi się to nareszcie udało i jestem zachwycona.
Potrzebowałam śniadania które ogrzeje zaciśnięty żołądek.
I serce.
Nie mogłam wybrać lepiej.
Żadna zima nie będzie już straszna. I żadna sesja.








Składniki ( oryginalny przepis tu ) :
  • 3 łyżki płatków owsianych
  • 1 łyżka otrębów owsianych
  • 1 łyżka wiórków kokosowych
  • 1 szklanka mleka (250 ml)
  • garść nerkowców
  • łyżeczka miodu
  • cynamon
Płatki owsiane i otręby wsypać do garnka i zalać wrzątkiem ( taką ilością aby pokrył całe płatki). Odstawić do czasu aż płatki wchłoną wodę. Następnie gotować chwilę na małym ogniu ( chyba że płatki wchłonęły całą wodę to można pominąć).
Kiedy płatki ugotują się w wodzie, wlać do garnka mleko. Dodać łyżeczkę miodu i wymieszać. Gotować 3-4 minuty, aż owsianka zgęstnieje.
Tak przygotowaną owsiankę zdjąć z palnika. Wsypać starte orzechy, wiórki kokoswe i trochę cynamonu do smaku.
Dokładnie wymieszać, przykryć garnek pokrywką i zostawić.
Rano należy tylko owsiankę podgrzać (jeśli to konieczne można dolać odrobinę mleka, wymieszać i dopiero podgrzewać).
Przelać do miseczki i posypać nerkowcami i wiórkami kokosowymi.





Miłego dnia!




21 komentarzy:

  1. Uwielbiam ulepkowe owsianki! Pychotka!

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda naprawdę cudownie - ta konsystencja <3

    OdpowiedzUsuń
  3. ulepek na śniadanie i od razu sesja staje się mniej straszna;*

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam takie gęste owsianki <3

    OdpowiedzUsuń
  5. jej, jak ona genialnie wygląda! w sam raz na taki pochmurny dzień!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, dzięki temu nawet w ten wietrzny, ponury poranek może być miło ;)

      Usuń
  6. Wygląda obłędnie ulepkowo <3 Cudowna, też uwielbiam owsiankę przyrządzoną tą metodą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej, ojej, ulepki są najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  8. po takiej owsiance musi być miły:) a zatem miłego:)!

    OdpowiedzUsuń
  9. No widzisz! Aż się chce jesieni i zimy, coby ogrzewać sobie poranki tak pysznymi śniadaniami:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba sobie jutro zaserwuję, jeśli na dworze dalej będzie taka aura.. Pycha wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  11. przepis zapisuję! muszę zrobić sobie w końcu taki owsiankowy ulepek;)

    OdpowiedzUsuń
  12. idealna owsianka na pochmurny poranek! pyszności :>

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie cieple,miseczkowe sniadanko w sam raz na ta pogode :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam takie ulepki, więc napewno u mnie zagości:D

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam ulepkowe owsianki i nerkowce <3

    OdpowiedzUsuń
  16. ach, powtórzę powyższe komentarze, bo sama uwielbiam ten ulepkowy smak owsianki. Minumum dodatków - maksimum treści. Cudowna Ci wyszła.

    OdpowiedzUsuń
  17. ulepek do kolejki na śniadanie, nareszcie zrozumiałam o co chodzi :D

    OdpowiedzUsuń
  18. najbardziej mi się podoba taca :D idelna do grębów :* Ż

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę wreszcie sobie takiego owsiankowego ulepka z nerkowcami zrobić, ale nie wiem kiedy, bo mam tysiąc pomysłów na minutę ;P

    OdpowiedzUsuń
  20. O ! Ulepek :) Cieszę się że smakował :)

    OdpowiedzUsuń