poniedziałek, 10 czerwca 2013

Sałatka z kiwi


No i pięknie. Zaspałam.
Odpłynęłam licząc nie barany, a powtarzając wzory.
Za minutę ktoś zapalił światło.
Nie, to już ranek.
Drzemka, drzemka, drzemka. I bum, czas do wyjścia z domu, się nagle skurczył.
Skończyło sie na bieganiu na jednej szpilce, w poszukiwaniu czarnej podkolanówki, malując prawe oko lewą ręką, a drugą zalewając kawę zimnym mlekiem.
Śniadanie jednak w tym całym ferworze, znalazło swoje miejsce. Bo bez tego ani rusz.
Mój dzisiejszy image, był sponsorowany przez o jedną drzemkę za dużo i zbytnią miłość do porannych posiłków.
Ale przynajmniej egzamin się na mnie doczekał o czasie.







A wczoraj była sałatka. I to nie byle jaka.
Niedawno spróbowałam podobnej na grillu i zachwyciłam się dodatkiem kiwi.
Jego kwaskowy smak świetnie współgra z pomidorkami, delikatną mozzarellą i pysznym sosem na bazie oliwy z miodem.
Tego trzeba spróbować! ;)




Składniki (na porcję jak na zdjęciu)
  • około 10 dużych liści zielonej sałaty
  • 10-12 pomidorków koktajlowych
  • 2 kiwi
  • 3 grube plastry mozzarelli
Na sos:
  • 3 łyżki oliwy
  • sok z połowy limonki (około 1 łyżka)
  • mały ząbek czosnku
  • łyżeczka miodu
  • oregano
  • sól, pieprz
Sałatkę pokroić na małe kawałki, pomidorki koktajlowe na pół, kiwi obrać i pokroić w cienkie plastry, a mozzarellę w drobną kostkę. Wszystko wymieszać w naczyniu.
Do garnuszka wlać oliwę, sok z limonki, miód, przeciśnięty przez praskę czosnek i przyprawy i wszystko dobrze wymieszać (dobrym sposobem na taki sos jest umieszczenie składników w małym słoiczku, a następnie po jego zakręceniu wymieszanie wszystkich składników jak w shakerze).
Gotowym sosem polać sałatkę bezpośrednio przed podaniem





Miłego poniedziałku!




20 komentarzy:

  1. Oooo, posmakowałaby mi taka sałatka :)
    Kiwi jeszcze nie dodawałam, ale truskawki już tak :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Łał! O takiej sałatce jeszcze nie słyszałam, a wiele kontrowersyjnych połączeń zdążyłam już poznać. Ciekawi mnie jej smak, i to jak! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda tak lekko :) Ciekawe jak smakuje :)

    http://katarzynagotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie spotkałam się z kiwi w takim towarzystwie, ale wiesz co? Podoba mi się! Orzeźwiające, lekkie...

    OdpowiedzUsuń
  5. Sałatka zdecydowanie przypadłaby mi do gustu! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jej, wygląda tak bardzo wiosennie, śliczna!

    OdpowiedzUsuń
  7. mi się jeszcze nigdy zaspać nie zdarzyło ;p ja zawsze przed czasem ;d
    sałatka świetna, na pewno pyszna i pełna zdrowia ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też lubię z kiwi! Swoją drogą to już lepiej zjeść dobre śniadanie rano i ubierać się czy malować chwilę krócej niż wyjść na głodniaka :D hihi dobrze, że zdążyłaś na ten egzamin! też dzisiaj miałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że lepiej ;) kiedyś może tak nie myślałam, ale teraz dorosłam i chyba zmądrzałam ;) przynajmniej w jednej kwestii :P

      Usuń
  9. Podoba mi się przepis na sos, zapiszę to sobie :)
    A sałatki z owocami są u mnie bardzo rzadko, muszę to zmienić !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo jest naprawdę przepyszny! A do tego bardzo uniwersalny, więc z każdą sałatką dobrze się skomponuje ;)

      Usuń
  10. czemu ja zawsze boję się takich eksperymentów?
    i jak egzamin? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już się nie boję, przecież na próbowaniu nowych smaków można tylko zyskać ;) To kiwi z sałatki Cię nie zje... to chyba na odwrót, ono powinno się Ciebie bać :P
      Egzamin się okaże jak poszedł, napisałam ile się da ;)

      Usuń
    2. A jak jednak zje?
      Mam podobnie jak Dorota choć przekonuje się powoli że warto się przełamywać:)

      Usuń
    3. Nie zje zapewniam, kiwi to łagodne stworzenie- http://www.zdjecia.biz.pl/zdjecia/duze/ptak-kiwi-mieszne-owoc.jpeg , czy taki słodziak może zrobić krzywdę? :D

      Usuń
  11. Próbowałam truskawek ze szpinakiem i mozarellą, ale kiwi jeszcze z warzywami nigdy nie łączyłam. Koniecznie do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O muszę spróbować :) Zaciekawiło mnie takie połączenie, a prezentuje się przepysznie! :)
    Najważniejsze, że zdążyłaś na egzamin :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wariacie mogłaś mówić tobym zdzwoniła bo od 4 miałam czuj czuj czuwaj randkę z powtóreczkami!
    :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem zrobię Cię moim budzikiem ;) ;*

      Usuń
  14. kiwi! pycha! tylko ciężko trafić na dobre, słodkie :(

    OdpowiedzUsuń