piątek, 14 czerwca 2013

Truskawkowa kawa i bardzo słodki piątek


Po miesiącach spędzanych pod kocem, prosząc, grożąc, płacząc deszczem.
Lato nareszcie zaszczyciło nas swoją obecnością.
Nieważne że sesja, nieistotne że stos notatek, co tam egzaminy.
I tak uśmiecham się w stronę słońca.
A na upał wiadomo- trzeba mieć dobre sposoby.
Ja znam takich kilka ;)







Pyszna, słodka, truskawkowa i czekoladowa, a do tego orzeźwiająca. Ideał :)

Składniki:
  • około 8 truskawek
  • łyżeczka cukru trzcinowego
  • 2 kostki czekolady ( u mnie gorzka )
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • pół szklanki mleka
  • pół szklanki wody
  • trochę mleka do spienienia
  • 3-4 kostki lodu
Truskawki pokroić na mniejsze kawałki, wrzucić do blendera, dosypać cukier i startą czekoladę i wszystko dobrze zblendować
Zmieszać kawę z mlekiem i wodą (ja zrobiłam to również w blenderze). Osobno spienić trochę mleka.
Do szklanki przełożyć truskawki, dodać lód, wylać następnie, delikatnie kawę, a na wierzch dodać spienione mleko i posypać utartą czekoladą.



Czasem niewiele trzeba aby się uśmiechnąć.
Czasem nawet nie wiemy ile jest wokół nas dobrych duszków.
Jeden zadbał o moje dobre samopoczucie podczas nauki i osłodził mi sesję w najlepszy z możliwych sposobów :) Dziękuję kolejny raz i jeszcze jeden ;)




Miłego dnia !




27 komentarzy:

  1. kawy nie pijam, ale to to bym zjadła ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście, Tobie upał nie straszny :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Na następną porcję upałów wpraszam się do Ciebie, będę Cię przepytywać, a Ty będziesz mi robić takie koktajle! Yy.. średni ten podział obowiązków, wiem:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ładnie sobie to wymyśliłaś ;D Zgodzę się, jeśli jeszcze dodatkowo będziesz mi gotowała obiadki, bo nie mam czasu ostatnio żeby smacznie pokombinować ;)

      Usuń
    2. To już zakrawa o wykorzystywanie :P

      Usuń
    3. Że ja chcę wykorzystywać Agatę, czy ona mnie? :P to ona zaczęła !

      Usuń
  4. mniam, to jest cudowne !! sama rozkosz <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Ej ej ej! Ode mnie lato uciekło :( Ale okay-zasłużyłaś sobie na nie tylko oddaj je 19.06 na kilka dniiii dobrzee? A potem po sesji jadę na południe wraz z latem ot co!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie oddam, bo dopiero do mnie przyszło, co najwyżej się podzielę ;)

      Usuń
  6. a wiesz, że chodziła za mną ostatnio truskawkowa kawa? Olaaaa, mogę wpaść?:)
    dobra ta czeko?:>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszna! Przyćmiła wszystkie te które jadłam do tej pory :)

      Usuń
  7. Ta kawa wygląda jak z oferty najlepszej kawiarni, serio! Starbucks w tym momencie może Ci pozazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja chcę taką kawę! Teraz, zaraz, już ! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. dołączam się do ochów, achów i próśb! też chcę taką kawę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjedźcie wszystkie, chętnie zrobię hurtem takie kawy, przynajmniej będę miała wymówkę, aby się nie uczyć :P

      Usuń
    2. ja też dołączę :) ale co Ty, przypilnujemy żebyś się uczyła:) po takiej kawie będziemy miały dużo energii :)!

      Usuń
    3. Obawiam się że jakbyście zaczęły mnie przepytywać to okazałoby się ze dnia jest za mało ;D Choć w sumie jak wzięłybyście mnie wszystkie w obroty, to może nawet na przerwę na kawę znalazłby się czas :)

      Usuń
  10. www.anielskieprzysmaki.pl-ja poproszę taką pyszność.Pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszotka :P Gdy tylko zobaczyłam przepis poleciałam do kuchni zrobić :D Z tą różnicą, że bez spienionego mleka, bo się doczekać nie mogłam.

    OdpowiedzUsuń
  12. podkładka od razu mi się podoba :) a kawa cudna, warstwy mnie oczarowały :)

    OdpowiedzUsuń
  13. No kawa truskawkowa...zabiłaś mnie :D Robię jutro, bezapelacyjnie !

    OdpowiedzUsuń
  14. Łał, genialna ta kawa :) Muszę sobie taką zrobić, jak znów wyjdzie słońce :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Biorę kawę a na deser tą czekoladę!:D

    OdpowiedzUsuń
  16. Taki sposób na upał? Bardzo chętnie!

    OdpowiedzUsuń
  17. truskawki + kawa + czekolada? Jestem w raju :D

    OdpowiedzUsuń