poniedziałek, 15 lipca 2013

Naleśniki z pieczarkami


Mniej mnie tu niż więcej.
Ostatnio.
Pogoda nie nastaraja optymizmem.
Ale ja nie szukam go już za oknem.
Pobudki o świcie, owsianka w nowej miseczce, różowe tenisówki na nogach, jabłko w torbie, rowery, popołudniowe drzemki, słodka kawa, porzeczki prosto z krzaka, uśmiech maleńskiej istotki, piwo z sokiem malinowym przed snem i pistacje prosto z Hiszpanii.
Małe smutki, większe radości.
A na obiad naleśniki z pysznym wnętrzem.
Kocham tę wolność.












Składniki (na 7 naleśników):
  • szklanka mąki
  • 3/4 szklanki mleka
  • 1/4 szklanki wody mineralnej ( gazowana )
  • 2 jajka
  • sól, pieprz
  • oregano
  • oliwa do smażenia

Wszystkie składniki zmiksować na gładką masę, odstawić na około 20 minut przed smażeniem do lodówki.
Po tym czasie, na patelni rozgrzać oliwę i smażyć naleśniki z obu stron.



Farsz:
  • 30 dag pieczarek
  • średniej wielkości cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 grube plastry sera feta
  • oliwa 

Pieczarki obrać i pokroić na mniejsze kawałki ( można też zetrzeć na tarce). Cebulę i czosnek drobno posiekać.
Na patelni rozgrzać oliwę, wrzucić cebulę i czosnek, lekko doprawić pieprzem i solą i krótko smażyć (2-3 minuty). Następnie dodać pieczarki i smażyć na małym ogniu pod przykryciem około 20 minut, aż będą miękkie. Na koniec smażenia dodać pokrojony ser feta i podgrzewać jeszcze, aż ser się rozpuści.

Na naleśniki kłaść farsz (około 2 łyżki), złożyć w koperty i odsmażyć na rozgrzaniej patelni.



Sos koperkowy:
  • mały jogurt naturalny (180 g )
  • 3 łyżki serka homogenizowanego
  • pęczek koperku
  • sól, pieprz
  • ząbek czosnku

Jogurt wymieszać z serkiem, koperek drobno posiekać, czosnek przecisnąć przez praskę.
Wszystkie skałdniki wymieszać a na koniec przyprawić solą i pieprzem.






Miłego wieczoru




11 komentarzy:

  1. Moje ulubione wytrawne nalesniki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale, że szczęścia jest w Twoim życiu więcej niż smutków. Tak powinno być zawsze i tego Ci życzę.
    Apetyczny obiad :) Do pieczarek zwykle dodaję ser żółty, ale jestem otwarta na eksperymenty!

    OdpowiedzUsuń
  3. to połączenie musi być rewelacyjne! pieczarki i feta...mmmm;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pysznie nadziane :) wytrawne to moje klimaty :D
    ale ja jak zawsze dorzucę mięsa ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie ostatnio często myślę, co tam u Ciebie, bo mniej Ciebie na blogu, ale widzę, że wszystko w porządku, zajadasz pyszne naleśniki, raczysz się piwem z sokiem malinowym♥ i hiszpańskimi pistacjami.. Ściskam i życzę optymizmu niezależnego od pogody:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pysznie wyglądają, tak delikatnie :) Smakowite dodatki, lubię takie, bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  7. nie tylko ty jesteś wielką fanką-wolność, wolność!:D
    Obyśmy to wykorzystali, oby ;)
    O ja.. dobre te naleśniczki miałaś, bardzo lubię na wytrawnie;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne te naleśniczki. Szybki i smaczny obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam! Uwielbiam pieczarkowe farsze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wolność, relaks - tego mi potrzeba...
    farsz jest przepyszny, i ten sos spodobał by się mojej mamie bo uwielbia koperek ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Naleśniki i pieczarki - jestem za :D

    OdpowiedzUsuń