piątek, 30 sierpnia 2013

Kawa, kawusia, kawunia


Ilekroć słyszę od kogoś że nie przepada za kawą, proszę go aby to powtórzył.
Powiedział jeszcze raz powoli.
I wielkimi literami ;)
Tak trudno mi uwierzyć, że można jej nie lubić.
Przecież to prawdziwy napój bogów.
I smakuje świetnie.
Zawsze i wszędzie.









Dziś pokazuję taki mój sposób na domową caffe latte. Uwielbiam mocną kawę z całą masą mleka. Ta dodatkowo wygląda świetnie a w takich cudnych szklaneczkach jeszcze lepiej !

Składniki:
  • kawa mielona ( ilość w zależności od preferencji co do mocy kawy )
  • mleko
  • mleczko zagęszczone
  • woda
  • syrop waniliowy
Kawę zaparzam w kawiarce.
W spieniaczu do mleka ( mam taki ) dobrze ubijam mleko z odrobiną mleczka zagęszczonego.
Do szklanki kolejno wlewam: trochę syropu waniliowego, około 1/3 szklanki zwykłego mleka, następnie ubite mleko i na koniec zaparzone esspresso ( bardzo powoli, tak aby powstały warstwy ). Na wierzch wykładam jeszcze trochę mlecznej pianki i posypuję kakao.





Kawa z przyjaciółmi smakuje lepiej ?
Bez dwóch zdań ! ;)
Miłego dnia



22 komentarze:

  1. Ale pysznie! *-*

    PS Mogłabym mieć do Ciebie prośbę? Biorę udział w konkursie, bardzo zależy mi na wygranej, więcej szczegółów w najnowszym poście na moim blogu (http://ksiazkiiherbata.blogspot.com/2013/08/konkurs-okadkowy-dzien-2.html). Wystarczyłoby, żebyś skopiowała tytuł i autora z poprzedniego komentarza i dodała. Z góry dzięki! Mam nadzieję, że mi pomożesz. : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Bez kawy nie ma dnia! Jak patrzę na Twoją, to mam ochotę lecieć do kuchni i robić kolejną :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Całkowicie się z Tobą zgadzam, że kawa to napój, bez którego trudno żyć.
    U nas (Arabia Saudyjska) najczęściej pije się kawe z kardamonem lub wodą różaną

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, już dawno chciałam spróbować kawy z kardamonem ;) dziękuję za przypomnienie :)

      Usuń
  4. Kawa przepyszna. Niedawno sama zaopatrzyłam się w spieniacz do mleka- taka mała rzecz, a ile radości :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten spieniacz jest świetny, mleko ubija się prawie jak bita śmietana ;)

      Usuń
  5. Też tego nie rozumiem! Jak można nie lubić kawy, no jak?! :D
    Masz obłędne szklanki ! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam obłędne szklanki, bo mam najzdolniejszą na świecie przyjaciółkę ;)

      Usuń
  6. Ohoho zostałam mile połechtana ^^ Właśnie - malunki się dobrze trzymają?
    PS. najlepsza jednak kawa to czarna, mocna i aromatyczna ! :)
    PPS. Czytałam kiedyś, że Włosi nie podadzą Ci latte o innej porze niż rano, ponieważ uważają, ze mleko źle wpływa na trawienie i nie podają jej po posiłkach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymają się, trzymają ;)
      Ostatnio też właśnie zasmakowało mi espresso! Byłam w szoku że może być takie pyszne ;)
      A ja właśnie lubię się napić latte po obiedzie i nie zauważyłam żeby to źle wpływało na pracę mojego żołądka ;P

      Usuń
  7. Piękną robisz tę kawę, i masz świetne filiżanki, czy też... pucharki, szklanki? na tę kawkę;)

    Również nie pojmuję tego, jak można kawy nie lubić. Podobne zdziwienie czuję słysząca słowa 'nie lubię czekolady'.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrób mi taką, bo zaraz usnę. Spałam 4 godziny... :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka to Ciebie raczej na nogi nie postawi, ale mała czarna - z całą pewnością tak ;)

      Usuń
    2. postawi postawi :D taka latte jest silniejsza niż energy drink ;) Ż

      Usuń
  9. ja też kocham kawę, nie wyobrażam sobie dnia bez tego mojego małego nałogu:)
    a w dobrym towarzystwie, wiadomo smakuje fantastycznie:)!

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę kupić spieniacz do mleka. Koniecznie.
    Też jak słyszę, że ktoś nie lubi kawy to nasuwamy mi się na myśl 'że cooo? naprawdę? jak to?'

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialna kawa :) I szklanki! Uwielbiam taką, najlepiej na deser :)

    OdpowiedzUsuń
  12. kawa? codzienność! najlepsza z mlekiem :) syropu waniliowego nie posiadam, ale za to mam karmelowy *-* twoje kawy na prawdę świetnie wyglądają! sama bym chciała taką zrobić, spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja sama jeszcze rok temu upieralam sie, ze nie lubie kawy. Teraz nie wyobrazam sobie bez niej poranka...
    Twoja wersja brzmi bardzo zachecajaco, bo uwielbiam kawe z syropem waniliowym ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak świetnie podanej kawy niestety nie miałam jeszcze okazji próbować.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo często sobie robię tak podaną kawę :) Jak w najlepszej kawiarni! Bardzo lubię parzyć kawę w kawiarce, nie ma porównania z tą sypaną!

    OdpowiedzUsuń