piątek, 16 sierpnia 2013

Lekka sałatka na kolację


Po kilku chłodniejszych dniach znów zaczyna się robić gorąco.
I to jest świetny moment na powrót moich ukochanych sałatek.
Otwieram lodówkę i szybko rzucam okiem tu i tam.
Ok ok, coś się z tego zrobi.
Wystarczy jeszcze świeżutki razowy chleb z chrupiącą skórką.
I voilà pyszny i lekki posiłek gotowy ;)







Składniki:
  • kilka liści salaty lodowej
  • pomidor
  • 6-7 rzodkiewek
  • pół papryki czerwonej
  • 10-12 oliwek ( u mnie zielone z pastą paprykową )
  • oliwa z oliwek (około 3 łyżki)
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • oregano
  • sól, pieprz
Sałatę porwać lub porkoić na mniejsze kawałki, pomidora, paprykę i rzodkiewki pokroić i wszystko razem wrzucić do miski. Do tego dorzucić oliwki.
Oliwę wymieszać z przyprawami i przeciśniętym przez praskę czosnkiem oraz z sokiem z cytryny. Polać sosem sałatkę tuż przed podaniem.




Miłego wieczoru!


12 komentarzy:

  1. Są oliwki i oregano - jestem na tak!
    Upałów u mnie nie ma, niemniej taką sałatkę i tak z chęcią bym zjadła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oliwki zawsze! ;) dziś zielone, ale jednak czarne to moja miłość :)

      Usuń
  2. Uwielbiam takie sałatki! Łatwe w przygotowaniu i przede wszystkim pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Było dodać 5 minut wcześniej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taką lekką sałateczkę można i zjeść jako kolację numer 2 ;)

      Usuń
  4. Taką sałatkę chętnie bym teraz zjadła ;) Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  5. bez oliwek i jak dla mnie pycha !! a świeżutki chleb obowiązkowo ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. z oliwkami jestem na tak. I to na dodatek zielonymi :D bo za czarnymi nie przepadam.. :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajna sałateczka, elegancka chyba za sprawą tych oliwek. Nie jestem jakąś mega fanką, ale jeśli już mam wybierać to wolę zielone od czarnych;)

    OdpowiedzUsuń
  8. ma w sobie wszystko co lubię :) pycha!

    OdpowiedzUsuń
  9. zdecydowanie to są moje letnie smaki :)

    OdpowiedzUsuń