czwartek, 22 sierpnia 2013

Waniliowy omlet i truskawki


Na przekór wpraszającej się zbyt wcześnie jesieni.
Szukam lata.
Na talerzu.
Zatem miłego dnia ;)











Składniki:
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • szczypta proszku do pieczenia
  • 2 łyżki mleka
  • 1 łyżka syropu waniliowego
  • łyżeczka masła
  • garść płatków migdałowych
  • truskawki
Oddzielić żółtka od białek. Żółtka zmiksować z mąką, proszkiem do pieczenia, mlekiem i syropem.
Osobno ubić białka na szytwno ze szczyptą soli i następnie bardzo powoli dodawać zmiksowane żółtka i delikatnie mieszać.
Na patelni dobrze rozgrzać masło, wylać masę i na bardzo małym ogniu smażyć omlet, pod przykryciem. Gdy zetnie się z jednej strony i podwadzany łopaką będzie ładnie odchodził od patelni przewrócić go na drugą stronę i smażyć do zarumienienia ( ja zsuwam go na pokrywkę lub talerz, przykrywam patelnią i szybko odwracam).
Posypać na talerzu uprażonymi na patelni płatkami migdałowymi i udekorować truskawkami.









22 komentarze:

  1. Truskawki... Szczęściara, ja już o nich zapomniałam ;) Takie śniadanie musi stawiać na nogi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zadziwiłaś mnie tymi truskawkami! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Truskawki, heeeeej, też chcę! Mam tylko mrożone :< Chociaż i tak lepsze mrożone niż żadne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w przypadku truskawek, na żadne nie wypada kręcić nosem ;)

      Usuń
  4. Jak zobaczyłam te truskawki to mimowolnie się uśmiechnęłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie ostatnio królowały placuszki z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ma bata, robię jutro w końcu omleta ! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ja też dziś zajadam jeszcze truskaweczki ;) pyszny ten twój omlecik...lato jeszcze trwa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. haha, świetny pomysł ;))
    I pyszny omlecior!

    OdpowiedzUsuń
  9. Truuuskawki *.* Świetny pomysł na smaczne śniadanko :D

    OdpowiedzUsuń
  10. biszkoptowy, muszę zrobić :)
    skąd wytrzasnęłaś truskawki?!

    OdpowiedzUsuń
  11. też tak jem! z owocami i migdałami :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jaki piękny, idealny po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze gdzieś truskawki dorwałaś ?:)Twoje omlety tak strasznie mnie kuszą, że chyba w końcu je zrobię, bo dawno ich nie zajadałam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Podobnie jak poprzedniczki nurtuje mnie temat truskawek? Jesteś posiadaczka jakiejść cudownej sierpniowej hodowli? Już zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety żadnej sierpniowej hodowli nie mam ;) Te kupiłam na stoisku Frutti art w galerii handlowej ;)

      Usuń
  15. po takim śniadaniu dzień musi być miły :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lato u Ciebie wróciło razem z tymi truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Truskawki i migdały to idealne połączenie :) Pozdrawiam serdecznie :) http://nymuffin.blogspot.com/ zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń