czwartek, 26 września 2013

Makaron z kurczakiem w serowym sosie


Mojego dzisiejszego pomysłu na obiad nie kieruję do miłośników zdrowej kuchni.
Oni zapewne pokręciliby nosem nad taką miseczką.
Śmietana, serek topiony i tak dalej.
Tłuszcz, konserwanty i milion bezwartościowych kalorii.
Koszmar jednen.
A dla mnie do koszmarnie dobre.
Soczysty kurczak w aksamitnym, serowym sosie- pycha!
Od czasu do czasu warto sobie pofolgować ;)








Składniki ( dla 5-6 osób )
  • 500 g makaronu
  • 2 podwójne piersi z kurczaka
  • 400 ml śmietanki 18 % ( do sosów )
  • 1 cebula czerwona
  • 4 ząbki czosnku
  • 3 topione serki ( u mnie edamski i gouda )
  • 2 grube plastry sera żółtego
  • pieprz, sól
  • curry, chilli, 
Kurczaka umyć, pokroić w kostkę, polać oliwą z oliwek, przyprawić ( sól, pieprz, curry ) i odstawić na jakiś czas ( im dłużej tym lepiej ;)
Pokroić cebulę i zeszklić na rozgrzanej oliwie, następnie dodać przeciśnięty przez praskę czosnek. Dodać kurczaka i smażyć przez 8 - 10 minut, mieszając co jakiś czas.
Do garnuszka wlać śmietanę i podgrzać na małym ogniu, gdy już będzie wystarczająco ciepła dodać pokrojone serki topione oraz starty ser żółty i potrzymać dalej na ogniu aż do rozpuszczenia. Następnie dodać przyprawy tj. chilli i curry, a także sól i świeżo zmielony pieprz.
Na koniec wlać sos do kurczaka, dobrze pomieszać i potrzymać na małym ogniu jeszcze przez kilka minut aby smaki się połączyły.
Podawać sos razem z ugotowanym al dente makaronem.




Miłego popołudnia !




8 komentarzy:

  1. Robię podobnie i uwielbiam makaron z sosem serowym mimo,że kalorii ma miliony :) ale kto by się tam przejmował, skoro smakuje wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niech kręcą nosem!:D Ja zjem ich porcję! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja kolejną :D
      A tak na serio to chyba tylko jakieś przewrażliwione, ograniczone osoby mogłyby mieć opory przed zjedzeniem takiego pysznego dania <3

      Usuń
    2. Człowiek nie żywi się kaloriami, ale jedzeniem - smacznym jedzeniem:)

      Usuń
  3. ja lubię makaronowe dania, ale nie przepadam za serem żółtym czy topionym, jednak np. z mozarellą czy innym białym serem to chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. o jaa.. to musiało być taaak kremowe! to musiało być taaak pyszne! :) jakoś nigdy nie zwracałam uwagi na serek topiony i jego skład-cuud! nic mi nie wiadomo i niech tak zoostanie ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. jasne ze pysznie ! trzeba mieć zdrowy rozsadek przy zdrowym jedzeniu ;) - czasem zjeść cos niezdrowego ! o !

    OdpowiedzUsuń