piątek, 11 października 2013

Placuszki marchewkowo jabłkowe


Pachnie mi jesienią i cynamonem.
Wcinam jabłka kilogramami.
Codziennie.
Wysiadam przystanek wcześniej.
Od tak, żeby dłużej posłuchać szeleszczących,  pod różowymi trampkami liści .
Wciąż jem śniadania w łóżku, choć wakacje dawno się skończyły.
I myślę sobie o niebieskich migdałach.








Składniki ( na porcję jak na zdjęciach )
  • 1 jajko
  • 3 łyżki płatków owsianych
  • 3 łyżki otrębów owsianych
  • 1 średnia marchewka
  • 1 jabłko
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżka brązowego cukru
  • 3 łyżki gęstego, jogurtu naturalnego 
  • masło
Jajko całe, ubijam za pomocą miksera, następnie dosypuję płatki, otręby, cynamon i cukier i jeszcze raz dokładnie miksuje.
Marchewkę i jabłko obieram i ścieram na tarle ( marchewkę na tarce o małych oczkach, a jabłko - o większych ). Następnie dodaję je do pozostałych składników, wlewam jogurt naturalny i dokładnie mieszam łyżką.
Na patelni rozgrzewam płaską łyżkę masła, wykładam przygotowaną masę łyżką i formuję placuszki już na patelni. Smażę z obu stron na niewielkim ogniu ( pod koniec smażenia zwiększam nieco płomień żeby placki ładnie się zarumieniły ).







Taką jesień to ja lubię.





Miłego dnia !


27 komentarzy:

  1. Jednym słowem: fajnie jest! Prawda? :-) Fajnie i smacznie na Twoim porannym talerzu! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, fajnie ;) Podoba mi się ta jesień ;)

      Usuń
  2. Tez lubie taka jesien... i kolorowe dywany z lisci pod nogami. A i placuszki musialy byc super. Zazdroszcze leniwych sniadan w lozku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zazwyczaj nie przepadam za jesienią, no chyba że jest tak ładnie i ciepło jak teraz ;) A śniadania w łóżku tylko do czasu niestety, aż uczelnia rozkręci się na dobre, do czego dojdzie już od najbliższego poniedziałku..

      Usuń
  3. Uwielbiam jesień, to moja ulubiona pora roku! :)
    A placuszki... Ostatnio robiłam podobne na kolację, są przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  4. jesień jest piękna, o ile jest słoneczna i kolorowa od spadających liści :)
    lubię jesienne smaki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Placki są super :) jajko ubijamy na sztywno ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No całe jajko, łącznie żółtko i białko ciężko byłoby ubić na sztywno ;) Ubijam jajko po prostu do spienienia, około 2 minuty.

      Usuń
  6. Łapię się coraz częściej na tym, że przystaję i zatrzymuję jakiś obraz w myślach, jakbym robiła zdjęcie. Potem mogę taki obrazek odtworzyć bez problemu, kwintesencja jesieni, spokoju, października... cudownie jest:) Jabłka kupuję codziennie, codziennie inne, codziennie je zjadam, więc piąteczka!:)
    A co do placuszków, czy jest sens mówić, że są pyszne, bo tego jestem pewna bez próbowania. Połączenie marchewki, jabłka i cynamonu... Przecież to najlepsze jesienne połączenie na świecie:) prawda?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, to połączenie jest przepyszne bez dwóch zdań ! Ale na liście jesiennych smaków, bardzo wysoko jest także u mnie dynia we wszelkich kombinacjach ;)

      Usuń
  7. Takie pyszne placuszki.. chyba każdy by chciał!

    OdpowiedzUsuń
  8. noo, jesień teraz jest piękna i ciepło się w końcu zrobiło :)
    ja chyba też przekraczam ostatnio normalną porcję jabłek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu kiedy jak nie teraz, trzeba objadac się jabłkami do woli ? ;) To idealny czas :)

      Usuń
  9. przepiękna ta jesień u Ciebie :)
    a placki wyglądają obłędnie <3

    OdpowiedzUsuń
  10. jesienne śniadanie, i to jakie pyszne ! z cała pewnością wypróbuje te placuszki, bo nie dość, że uwielbiam wszelkie owsiane pyszności to jeszcze te smakowite, aromatyczne jesienne smaki !
    super zdjecia - jesień <3

    OdpowiedzUsuń
  11. robiłam kiedyś marchewkowe pancakes i bardzo, ale to bardzo mi smakowały :) takie placuszki wydają się być jeszcze lepsze!

    OdpowiedzUsuń
  12. Idealny pomysł na jesienne śniadanie. Takich placuszków nie jadłam, ale wydaje mi się, że warto je wypróbować :)
    Cudowne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  13. ja z jesienią jeszcze tak do końca sie nie zaprzyjaźniłam, ale jabłka, zapach cynamonu i Twoje placki biorę od razu

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakie piękne zdjęcia jesieni <3 I te placki tak idealnie pasują! I przy tym wyglądają obłędnie ... <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy zamiast płatków i otręb owskanych mogę wykorzystać płatki kukurydziane? Jestem celiakowcem i wszystko co owsiane jest mi zakazane, a placuszki wyglądają wręcz mega rewelacyjnie :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm nie robiłam nigdy z płatkami kukurydzianymi i obawaim się że placuszki mogłyby się nie udać. Płatki kukurydziane strasznie się kruszą i mają zupełnie inną strukturę od owsianych, które dobrze chłoną płynne składniki i pęcznieją w nich. No ale zawsze mozna próbować ;)

      Usuń
  16. Takie placuszki to mogę jeść i jeść<3

    OdpowiedzUsuń
  17. ale super placuchy! robiłam podobne, mmm :)
    A jaka piękna jesień! aż zachciało się spacerów :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przecudownie wyglądają, smakują zapewne jeszcze lepiej;)

    OdpowiedzUsuń