poniedziałek, 16 grudnia 2013

Jogurt kawowy z cynamonem


Halo czy jest tu jakiś kawosz? Conajmniej tak zakręcony na punkcie kawy jak ja?
Wiem, że to uzależnienie, ale ani mi się śni z nim walczyć.
Bo każdy ma jakiegoś bzika.
Jeśli podzielacie moje uwielbienie do tego jedynego w swoim rodzaju napoju, to mam coś specjalnie dla Was.
Gęsty, kremowy, kawowy jogurt home made?
Chyba nie muszę już Nikogo przekonywać ;)










Składniki ( na jedną porcję)
  • 180 g jogurtu naturalnego ( najlepiej jakiegoś gęstego, u mnie Zott )
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 1/3 szklanki mleka ( plus trochę mleka do spienienia )
  • łyżeczka brązowego cukru
  • cynamon
Kawę wsypuję do szklanki, zalewam odrobiną gorącej wodu ( tak żeby się rozpuściła ) a następnie dolewam mleko. Jogurt wlewam do wysokiego naczynia, dodaję cukier, cyanmon i rozpuszczoną kawę, a następnie mieszam mikserem około minuty na wysokich obrotach.
Jogurt przelewam do szklanki, dodaję trochę spienionego mleka ( dzięki temu jest cudownie kremowy ;) i posypuję cynamonem.







Miłego poniedziałku ;)



21 komentarzy:

  1. o kawosza pytasz? to czekaj, zaraz u Ciebie będę :) kawa codziennie, od kawy przede wszystkim zaczynam dzień :)
    pomysł z jogurtem i to tak puszystym koniecznie muszę wypróbować! świetna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to może być lepsze od tej figowej latte <3 i jak tu nie kochać kawy ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No może i lepsze, ale żeby to ocenić musimy się najpierw wybrać na tę figową kawę ! ;) Nie ma innej opcji ;)

      Usuń
  3. co za pyszności! kawowy jogurt, to jest to! wpraszam się na taki! :-)) wiesz, jak jestem uzależniona od smaku kawy <3 ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem- w tej kwestii jesteśmy bardzo podobne ;)

      Usuń
  4. ooooo to ja taki jogurt poproszę, a do niego oczywiście kawę!:))
    uzależnienie czy miłość do kawy to coś, z czego nie warto rezygnować, to przecież czysta przyjemność <3

    OdpowiedzUsuń
  5. cudowny pomysł - kawowy jogurt domowej roboty :) podkradam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł - dzisiaj spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbuj, mam nadzieję że zasmakuje ;)

      Usuń
  7. Uwielbiam takie domowe mieszanki! O niebo lepsze niż ze sklepu ;)Czasem dosypuję też np. kakao albo robię wersję owocową.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale genialny pomysł! Byłam przekonana, że to latte... A proszę, jednak coś równie pysznego, ale i zupełnie niebanalnego!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda przepysznie! Uwielbiam kawę pod każdą postacią, więc ani trochę nie musisz mnie namawiać do wypróbowania tego cuda :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię kawę z dodatkiem cynamonu, ale taki jogurt musi smakować jeszcze lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta pianka na wierzchu i taki kremowy <3 Jogurty smakowe- tylko domowe :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jestem kawoszem, ale chyba dziwnym..
    Uwielbiam pić kawę, ale deserów z jej wykorzystaniem już średnio :( Nie mam bladego pojęcia czemu!

    Ale zdjęcia powalają, mniam! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. spróbuje na sojowym zrobic mleku i jogurcie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, i o to chodzi, żeby się zainspirować trochę i zrobić po swojemu ;) Trzymam kciuki żeby Twoja wersja była równie smaczna :)

      Usuń
  14. Dałabym się pokroić za taki jogurt, jutro sobie taki zaserwuję!:)

    OdpowiedzUsuń