sobota, 25 stycznia 2014

Domowe mleko truskawkowe


Pomysły czasem pojawiają się nie wiadomo skąd.
Od tak nad głową zapala się mała żarówka.
I już wiesz.
I myślisz o tym cały czas.
No nie ma mowy, po prostu musisz swój koncept wprowadzić w życie, od zaraz..
Tak było u mnie z tym truskawkowym specjałem.
Uwielbiam smakowe mleka, ale te sklepowe zaczęły mi ostatnio przeszkadzać.
Bo jakieś takie sztuczne, przesłodzone i po prostu niesmaczne.
Więc gdy zapukała do głowy myśl by zrobić domowe mleko w ten sposób, od razu pobiegłam do sklepu po truskawki.
I wiecie?
To był strzał w 10.
Czuję że gdy nareszcie (halo jest styczeń! ) przyjdzie lato, zorganizuję sobie w domu małą fabrykę truskawkowego mleka ;)









Składniki:

  • 300 g truskawek
  • 3/4 szklanki mleka
  • 2 łyżeczki cukru trzcinowego
Mrożone truskawki włożyć do garnka i rozmrozić na małym ogniu pod przykryciem, aż zrobią się miękkie i puszczą sok (póki co świeże truskawki to marzenie, ale tak na przyszłość- te świeże też będzie trzeba podgrzać do miękkości). Następnie przecieram truskawki przez sitko o średnich oczkach, a potem biorę sitko o jak najmniejszych oczkach i powtarzam zabawę jeszcze raz ;) Chodzi o to aby uzyskany przecier z truskawek był jak najbardziej gładki ( oczywiście tego co pozostaje na sitku nie wyrzucamy ! Możemy z tego zrobić koktajl, wrzucić do jogurtu, owsianki etc. ;)
Gdy mamy już przecier o pożądanej konsystencji, bez żadnych cząstek itp. dolewamy mleko, wsypujemy cukier, dokładnie mieszamy i gotowe ;)








Miłego weekendu!


13 komentarzy:

  1. Ja również uwielbiam mleka smakowe a wręcz jestem od nich uzależniona - np:. Mullermilk'i ... butla a nawet 2 na dzień :/ A tam tyle chemii i drogie to . Domowe najlepsze ! Chyba też założę fabrykę , hehe ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. pomyśl jakie będzie dobre ze świeżych mmm <3 (najlepiej tych z grandy Grębowej :P)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ty myślisz o tym samym co ja.. ? ;D

      Usuń
  3. truskawkowe mleko! domowe! różowy eliksir! <3 bardzo CHCĘ!

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie mleko kojarzy mi się z dzieciństwem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam wszelkiego rodzaju domowe wyroby, a to mleko stanie się chyba moim ulubionym!
    to prawda z tymi pomysłami, jak oświeci mi się lampka w głowie to nie ma mowy, żebym od razu nie wypróbowała czy najpierw nie spisała pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Proste, a oczarowujące. Jako dziecko zawsze unikałam mleka truskawkowego - wydawało mi się sztuczne w smaku, wolałam czekoladowe i waniliowe. Jednak Twój napój, który zdecydowanie "widział" prawdziwe, świeże, pyszne truskawki, musi smakować wspaniale. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiętam, kiedy w sklepach mleka smakowe dopiero się zaczynały. Dopiero człowiek poznawał smak, kolor... i to było dobre! Ba, to jest dobre!:))
    Bardzo rzadko je piję, żeby nie powiedzieć.... nigdy?
    To jakoś bardziej kojarzy mi się z letnią porą, teraz jestem istotą ciepłolubną i jedzeniowociepłolubną^:)

    OdpowiedzUsuń
  8. aa przypomnialy mi się czasy dzieciństwa :) !!! Cudowne !

    OdpowiedzUsuń
  9. A nie dałoby się tego po prostu zmiksować blednerem? Chętnie bym spróbowała, a to przecieraie przez sitko nie dla mnie teraz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie będzie miało wtedy takiej konsystencji zwykłego mleka, tylko po prostu koktajlu ;) w tej "sitkowej" metodzie właśnie chodzi o to żeby te cząstki oddzielić i zostaje wtedy taki czysty hmm sok ? :D

      Usuń
    2. seems legit, dzięki ;)

      Usuń