piątek, 31 stycznia 2014

Drożdżowe ciasto z kakao


Otwieram oczy i jestem nieco zdezorientowana.
To sen?
Nie, wcale.
Naprawdę nie musisz nic robić.
Nie potrzebujesz już różowego zakreślacza i tony notatek.
Farciara z Ciebie!
No nie zaprzeczę.
Plany się zmieniły i zaczynam ferie tydzień wcześniej.
Chwilo trwaj !










Nigdy nie mogę się zdecydować co lubię bardziej.
Gdy jem pyszną, kruchą szarlotkę, po głowie krzątają się myśli, że nie ma nic lepszego na świecie.
A potem, wąchając unoszący się po kuchni zapach drożdży,  nie mogę się doczekać aż zatopię zęby w ciepłym, mięciutkim cieście.
I tu mam wielki dylemat.
I chyba nigdy nie będę potrafiła wybrać ;)




Składniki:

Na rozczyn:
  •  50 g świeżych drożdży
  •  1/3 szklanki letniego mleka
  •  2 łyżki mąki
  •  1 łyżka cukru

Na ciasto:
  • 0,5 kg mąki pszennej
  • pół kostki margaryny (125 g )
  • 4 żółtka
  • 1/3 szklanki cukru
  • opakowanie cukru waniliowego
Na nadzienie:
  • 3 łyżki gorzkiego kakao
  • 2 żółtka
  • 2 całe jajka
  • 4 łyżki cukru

Drożdże rozpuścić w mleku, dodać mąkę i cukier, rozmieszać i zostawić pod przykryciem, w ciepłym miejscu na około pół godziny.
Margarynę rozpuścić i odstawić do wystygnięcia. Żółtka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym.
Do rozczynu dodać resztę mąki, żółtka z cukrem i ostudzoną margarynę. Wyrobić ciasto i znowu odstawić w ciepłe miejsce na 30-60 minut (do podwojenia objętości).
Nadzienie: Żółtka i jajka utrzeć z cukrem na kogel mogel, a następnie dalej energicznie mieszając dodać kakao. Mieszać do połączenia składników, tak żeby nie zostały grudki.
Ciasto podzielić na dwie części. Każdą rozwałkować, posmarować kakaowym nadzieniem i zwinąć jak roladę. Przełożyć ciasta do wąskich blaszek. 
Piec około 25 minut w 180°C.
Z przepisu wyszły mi dwie takie rolady.







Miłego dnia :)


23 komentarze:

  1. Pracowałaś jak mróweczka zapewne więc ferie jak najbardziej zasłużone! Gratulacje :*
    A czy na kawałek tego ciasta mogę się wprosić? :-)) ... Uwielbiam je!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co to za pytanie! Jasne że możesz! ;) w gratisie dorzucam kawkę :)

      Usuń
  2. pachnące, drożdżowe ciasto!! <3 chyba nie ma nic lepszego do kawy...no dobra, zaraz po serniku i szarlotce :) za dużo tych pysznych ciast i potem nie łatwo wybrać :) te na pewno jest świetne w smaku, bo wyglądem zachwyca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda rewelacyjnie, do tego kubek ciepłego mleka i śniadanie gotowe :)
    zazdroszczę wcześniejszych ferii, mi się dopiero zaczyna sesja. odpoczywaj! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mówiłam, że pure genius jesteś :-) gratuluje! I odpoczywaj teraz koniecznie albo pracuj w kuchni bo nieźle Ci to wychodzi ;-)
    Pozdrowienia z Wroclawia, buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Geniusz? Raczej nie, może mam trochę szczęścia czasami ;)
      Buziaki, ściskam ;*

      Usuń
  5. Jak cudownie! Zazdroszczę bardzo. Dobrze wykorzystany czas! :)
    Mam tak samo z ciastami - każde, które w danej chwili jem zdaje się być tym najlepszym, a potem próbuję kolejnego i... wiadomo. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. brawo! na pewno na to zasłużyłaś! ;* ja jeszcze poniedziałek...a potem liczę na wspólną kawę <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Ponieważ zawsze będę podziwiać studentów farmacji i medycyny, zawsze będę im słodzić ile wlezie, bo na to zasługują, zatem... mądra z Ciebie osóbka! Zasłużyłaś sobie na długie, przyjemne ferie:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj dzięki! Ty to chyba za często mi słodzisz;)

      Usuń
  8. Lubie ciasta drożdżowe ale kiedy są świeżutkie i mają duuuużo nadzienia :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. wiedz, że zapisałam już przepis i za chwilę je robię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O super ;) Powodzenia zatem i smacznego :)

      Usuń
  10. Ten wpis mnie po prostu otula. Miś, ciasto drożdżowe z kakao, które - może za sprawą serduszka na zdjęciu - ale wydaje mi się być także ukształtowane w jakiś serdeczny wzór. Kawa i ciasto, ciasto i kawa. Zapach drożdży i relaks. Kocham.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam drożdżowe <3 Zaraz po serniku :) Pysznie nadziane!

    OdpowiedzUsuń
  12. chętnie bym wpadła do Ciebie na kawałek ciacha i kubek kakao :)
    zazdroszczę tego przedterminowego wolnego! i takiego... spokoju, radości? i mi by sie przydało.

    OdpowiedzUsuń
  13. wygląda wyśmienicie! U mnie brioszka właśnie się pojawiła na blogu też drożdżowa :) ostatnio mam fazę na robienie ciast z drożdżami :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Rolada i kakao, lepszego połączenia nie ma!
    Pyszne rozpoczęcie ferii :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam! Czy ciasto zachowuje świeżość również na drugi dzień ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli będzie szczelnie owinięte np. folią to jak najbardziej ;)

      Usuń