piątek, 7 marca 2014

Serowe racuchy


Kilka dni temu nabrałam ochoty na słodki obiad.
Hmm naleśniki z serem?
A może jednak jakieś pyszne placuszki?
Nie mogłam się zdecydować do końca, ale w porę przyszła jedyna w swoim rodzaju pomoc.
Ania Starmach w swojej nowej książce podsunęła pomysł na pyszne serowe racuchy.
Zamiast rodzynek, dodałam wanilię, a zwykłą mąkę zamieniłam na owsianą.
I wyszły placuszki jak marzenie, lekkie, puszyste i rozpływające się w ustach.
Z czystym sumieniem polecam na słodki obiad lub podwieczorek.
I na śniadanie do łóżka dla kogoś kochanego, również byłyby idealne ;)








Składniki:
  • 180 g sera białego
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąiki owsianej
  • pół łyzeczki proszku do pieczenia
  • pół laski wanilii
  • 1 łyżka cukru brązowego
  • masło do smażenia
Oddzielić żółtka od białek. Do żółtek dodać ser, mąkę, proszek do pieczenia, wanilię i cukier i wszystko zmiksować na jednolitą masę ( dość długo to robiłam, żeby masa była jak najbardziej gładka ). Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli, przełożyć je do przygotowanej masy i delikatnie wymieszać łyżką.
Na patelni rozgrzać masło, kłaść ciasto delikatnie je rozsmarowując ( na jeden placuszek dawałam 2 łyżki ciasta ) i smażyć na niewielkim ogniu z dwóch stron, do zarumienienia.






Miłego piątku i weekendu pełnego słońca! ;)

17 komentarzy:

  1. Racuszki? I do tego serowe? Ale bym sobie takie zjadła, wygląda pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm....i bez rodzynek, wiemy co dobre xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! ;) rozmokniętym rodzynkom w serniku i plackach mówimy nie! ;P

      Usuń
  3. Jak mam ochotę na obiad na słodko, to najczęściej robię właśnie placuszki. Serowe są najlepsze! :)

    Bardzo mi się podoba Twój obrus ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie obrus, tylko ściereczka;) lubię ją strasznie ;)

      Usuń
  4. Często robię bardzo podobne racuszki. Banalnie proste, szybkie, a w smaku - niezastąpione :) I chyba na tym polega właśnie ich czar.

    OdpowiedzUsuń
  5. mam ochotę jak najszybciej je wypróbować! twarogowe zdecydowanie należą do najdelikatniejszych i sam opis i zdjęcia już zachęcają u Ciebie, a co dopiero ten świetny smak :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kuszące takie racuchy serowe. Pięknie Ci wyszły! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. takich placuszków wieki nie jadłam :<
    Chcę takie! :))

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają cudownie delikatnie :)
    nie pogardziłabym jakby ktoś mi takie usmażył ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja Mama robi bardzo podobne, są równie leciutkie... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam racuchy, takie też muszę zrobic. Mam bardzo podobny talerzyk.
    Pozdrawiam i zapraszam serdecznie do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. takie proste są najlepsze :) Już nie raz je robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam słońce,mam wiosnę! Dziękuje :D Smacznego dnia Bejboszu!

    OdpowiedzUsuń
  13. Już nie pamiętam kiedy jadłam takie racuszki, super ,)

    OdpowiedzUsuń