niedziela, 2 marca 2014

Z serka homo serniczek


Weekend pod znakiem spacerów nad Wisłą.
Zdjęć pstrykania.
Małych piw z imbirowym sokiem.
i myśli przeróżnych.







Pyszny, lekki jak piórko serniczek. Strukturę po upieczeniu ma taką piankową i po prostu rozpływa się w ustach ;)

Składniki (na jedną porcję):
  • 200 g gęstego serka homogenizowanego 
  • 1 duże jajko
  • łyżeczka cukru trzcinowego
  • szczypta proszku do pieczenia
  • łyżeczka cukru waniliowego
  • kilka kropel aromatu waniliowego
  • masło
Oddzielić żółtko od białka. Do żółtka dodać serek, cukier, proszek do pieczenia i aromat waniliowy. Wszystko dobrze zmiksować na jednolitą masę. Białko ubić na sztywno ze szczyptą soli. Następnie dodać białko do przygotowanej masy ( nie odwrotnie! ) i bardzo delikatnie wymieszać składniki.
Kokilkę posmarować dobrze masłem i przełożyć do niej masę.
Zapiekać przez 30-40 minut w 180°C.





Miłej niedzieli!


16 komentarzy:

  1. Lubisz piwo z sokiem imbirowym? Ja wolę malinowy... imbirowy jest taki gorzki!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak piwo to już bez sokow...albo cud jak reed sreeds somersby,a najlepiej to corneliusy lubię! <3

      Usuń
    2. O tak corneliusy to moje najulubieńsze soki z posmakiem piwa ;P a najlepszy jest bananowy <3

      Usuń
  2. nic tylko zajadać serową chmurkę! :) sama przyjemność z rana.
    Tobie również miłego dnia :*

    OdpowiedzUsuń
  3. kochaam serniki! <3
    a Twój wygląda tak delikatnie, bajka ^

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo mi się podoba taka serniczkowa propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie ma to jak taka jednoporcjowa przyjemność :)
    mój mały serniczek właśnie w piekarniku!

    OdpowiedzUsuń
  6. pięknie wygląda - muszę spróbować :) a że mam serek 400 g to na dwie porcje będzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Serniczki uwielbiam! Ale mimo wszystko, bardziej mi smakują takie zbite i schłodzone w lodówce :) Chociaż taka ciepła, rozpływająca się w ustach chmurka.. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale puszysty! moje opadają zawsze, postaram się zrobić z Twojego przepisu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No miałam obawy przed wyciągnięciem go z piekarnika ale dał radę ;)

      Usuń
  9. No nie mów że to jest porcja dla 1 osoby?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha a dla ilu ma być? Dla czterech? :P przecież 200 g serka to jest tyle co nic, a jest tak lekki i puszysty że nawet nie czuć że coś się zjadło. Nie rób scen ;P

      Usuń
  10. bo ta miska wydaje sie byc ogromna jak dla 4 osob ;p

    OdpowiedzUsuń
  11. Zjadłabym od razu taki serniczekm prosto z miski na ciepło;)

    OdpowiedzUsuń